Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Od niedawna zajmuje sie 3d (studiuję na 1 roku ASP) i staram się połączyć tę technikę z moim zamiłowaniam do rysunku no i tym, czego się teraz uczę w szkole.

Kombinuję, jak połączyć jedno z drugim, to znaczy nie bardzo mnie "kręci" realizm (choć podziwiam, ale się do tego nie nadaję), a bardziej przeniesienie świata ze szkiców do 3d, tak by zachować podobieństwo do kreski itp. i szczerze mówiąc nie wiem, jak sobie z pewnymi rzeczami poradzić.

W sieci jest dużo tutoriali na temat realizmu scen, a nie ma prawie nic na temat, który mnie interesuje.

Czy ktoś z Was, drodzy grupowicze, może mi pomóc?

Mam w zasadzie 2 pytania, które na dzień dzisiejszy najbardziej mi zatrzymują działania:

1. Chcę zamapować zrobiony przedmiot tak, żeby tam, gdzie jest oswietlony miał inna teksturę, a tam, gdzie cień inną (obydwie pochodziłyby z rysunku). Chciałabym, zeby pomiedzy tymi teksturami było łagodne przejście. Czy jest to możliwe?

2. Czy w 3dsmax można jakoś rozmyć same kontury przedmiotu, żeby się płynnie wtapiał w tło?

Z góry wielkie dzięki.

Będę wdzięczna za wszelkie rady w tym temacie.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witamy na forum :)

ad1. najlepiej będzie (jeśli to nie animacja) jak przygotujesz sobie wcześniej texturę. musisz najpierw rozłożyć siatkę modelu narzędziem UnvrapUVW.

wtedy będziesz mogła idelanie dopasowac sobie texturę do miejsc zacienionych i oświetlonych (np: w cieniu niebieska kratka a w słońcu zielone paski).

ad2. można zrobić Depth Of Field czyli coś jak focus w fotografii. ale imo lepsza kontrolę nad wtapianiem obiektów w sceny uzyskasz w pózniejszej postprodukcji w Photoshopie.

 

Pozdrawiam

 

[+]

tutaj jest dobry przykład połączenia tradycyjnie malowanych textur z modelem 3d:

http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=323345&postcount=1

Napisano

1) Materiał blend - niepotrzebny - dowolny materiał, na difuse mapa falloff z parametrem light/shadow i w odpowiednie sloty wkładamy odpowiednie tekstury.

Napisano

ja bym na twoim miejscu poeksperymentował ze zwykłymi planami z odpowiednią alphą + teksturą koloru - w połączeniu z jakimś ręcznym rysunkiem / obrazkiem daje bardzo ciekawe rezultaty.

 

pzdr

Napisano

jesli malujesz w Ps to bym Ci polecal Max Body Peint malujesz bezposrednio na obiekcie ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.