Napisano 7 Luty 200619 l Witam wszystkich. Od niedawna zajmuje sie 3d (studiuję na 1 roku ASP) i staram się połączyć tę technikę z moim zamiłowaniam do rysunku no i tym, czego się teraz uczę w szkole. Kombinuję, jak połączyć jedno z drugim, to znaczy nie bardzo mnie "kręci" realizm (choć podziwiam, ale się do tego nie nadaję), a bardziej przeniesienie świata ze szkiców do 3d, tak by zachować podobieństwo do kreski itp. i szczerze mówiąc nie wiem, jak sobie z pewnymi rzeczami poradzić. W sieci jest dużo tutoriali na temat realizmu scen, a nie ma prawie nic na temat, który mnie interesuje. Czy ktoś z Was, drodzy grupowicze, może mi pomóc? Mam w zasadzie 2 pytania, które na dzień dzisiejszy najbardziej mi zatrzymują działania: 1. Chcę zamapować zrobiony przedmiot tak, żeby tam, gdzie jest oswietlony miał inna teksturę, a tam, gdzie cień inną (obydwie pochodziłyby z rysunku). Chciałabym, zeby pomiedzy tymi teksturami było łagodne przejście. Czy jest to możliwe? 2. Czy w 3dsmax można jakoś rozmyć same kontury przedmiotu, żeby się płynnie wtapiał w tło? Z góry wielkie dzięki. Będę wdzięczna za wszelkie rady w tym temacie.
Napisano 7 Luty 200619 l Witamy na forum :) ad1. najlepiej będzie (jeśli to nie animacja) jak przygotujesz sobie wcześniej texturę. musisz najpierw rozłożyć siatkę modelu narzędziem UnvrapUVW. wtedy będziesz mogła idelanie dopasowac sobie texturę do miejsc zacienionych i oświetlonych (np: w cieniu niebieska kratka a w słońcu zielone paski). ad2. można zrobić Depth Of Field czyli coś jak focus w fotografii. ale imo lepsza kontrolę nad wtapianiem obiektów w sceny uzyskasz w pózniejszej postprodukcji w Photoshopie. Pozdrawiam [+] tutaj jest dobry przykład połączenia tradycyjnie malowanych textur z modelem 3d: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=323345&postcount=1
Napisano 7 Luty 200619 l 1) material typu blend i odpowiednia maska chyba 2) a nie mozna tego psie zrobic?
Napisano 7 Luty 200619 l 1) Materiał blend - niepotrzebny - dowolny materiał, na difuse mapa falloff z parametrem light/shadow i w odpowiednie sloty wkładamy odpowiednie tekstury.
Napisano 7 Luty 200619 l ja bym na twoim miejscu poeksperymentował ze zwykłymi planami z odpowiednią alphą + teksturą koloru - w połączeniu z jakimś ręcznym rysunkiem / obrazkiem daje bardzo ciekawe rezultaty. pzdr
Napisano 8 Luty 200619 l jesli malujesz w Ps to bym Ci polecal Max Body Peint malujesz bezposrednio na obiekcie ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto