Meetal Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 Mam problem. Otórz tworze gre via www no i zastanawiam sie nad formatem gafik. Chodzi o to że przedmioty w inventory, sklepie itp musza być przezroczyste gdyz system chce opracować wszystko na zasadzie drag&drop. Teraz proste pytanie czego użyć? gifa czy png? Razi mnie jakosc gifa( Czy moze po prostu źle konmpresuje pliki?) o.O z drugiej jednak strony gif mniej zajmuje co i w tym przypadku bardzo sie liczy...
sanki Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 jezeli korzystasz z photoshopa to pobaw sie ustawieniami palety dla gifa przy zapisywaniu
xeav Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 ja zdecydowałbym się na .png'i jeśli rozmiar całego pliku gry byłby w miarę rozsądny :)
javor Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 o ile dobrze mi się wydaje to .gif ma tylko 256 kolorów więc to lipa niby można optymalizować palete ale to nadal tylko 256 kolorów więc jeżeli ta grafika ma dużo kolorów to i tak lipnie wyjdzie a więc lepiej w .png
sanki Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 jezeli chodzi o przedmioty w jakims interfejsie czy w inventory to jezeli beda sie skladac z pojedynczych, niewielkich elementow po gifie na kazden, to na bank nie wykorzysta sie nawet 256 kolorow.
Meetal Napisano 8 Luty 2006 Autor Napisano 8 Luty 2006 Dzięki za komentarze. Na gifach oszczedzamy okolo 1-2kb na jednym przedmiocie... Narazie mamy ich 250(przedmiotow nie obrazkow ;P ) wiec 250-500kb oszczedzimy na calej grze ;] Nie jest to dużo i nie jest mało. Zastusouje pliki png z powodu duuużo lepszej jakosci jak juz zauwazyłem ;] jesli serwer bedzie za bardzo przeciążony to najwyżej stworzy sie paczke z grafikami do pobrania ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się