Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem. Otórz tworze gre via www no i zastanawiam sie nad formatem gafik. Chodzi o to że przedmioty w inventory, sklepie itp musza być przezroczyste gdyz system chce opracować wszystko na zasadzie drag&drop. Teraz proste pytanie czego użyć? gifa czy png? Razi mnie jakosc gifa( Czy moze po prostu źle konmpresuje pliki?) o.O z drugiej jednak strony gif mniej zajmuje co i w tym przypadku bardzo sie liczy...

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 722
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jezeli korzystasz z photoshopa to pobaw sie ustawieniami palety dla gifa przy zapisywaniu

Napisano

ja zdecydowałbym się na .png'i jeśli rozmiar całego pliku gry byłby w miarę rozsądny :)

Napisano

o ile dobrze mi się wydaje to .gif ma tylko 256 kolorów więc to lipa

niby można optymalizować palete ale to nadal tylko 256 kolorów więc jeżeli ta grafika ma dużo kolorów to i tak lipnie wyjdzie

a więc lepiej w .png

Napisano

jezeli chodzi o przedmioty w jakims interfejsie czy w inventory to jezeli beda sie skladac z pojedynczych, niewielkich elementow po gifie na kazden, to na bank nie wykorzysta sie nawet 256 kolorow.

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze. Na gifach oszczedzamy okolo 1-2kb na jednym przedmiocie... Narazie mamy ich 250(przedmiotow nie obrazkow ;P ) wiec 250-500kb oszczedzimy na calej grze ;] Nie jest to dużo i nie jest mało. Zastusouje pliki png z powodu duuużo lepszej jakosci jak juz zauwazyłem ;] jesli serwer bedzie za bardzo przeciążony to najwyżej stworzy sie paczke z grafikami do pobrania ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności