Skocz do zawartości

Siatki


kuba_333

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym w modelowaniu w maya i maxie. Chciałbym od początku robić to dobrze stąd moje pytanie. Jak powinna prawidłowo wyglądać siatka obiektu (dla renderingu i animacji)? Jedni twierdzą, że nie może być trójkątów inni że wszystkie izoparmy muszą łączyć się z innymi z kolei jeszcze inni twierdzą, że nie ważna jest siatka liczy się "ładny" rendering. Jaki wpływ ma siatka na teksturowanie i animację? Zauważyłem, że w galeriach zawsze są prośby o pokazanie siatki (po co?). Może są gdzieś tutki lub helpy na ten temat. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|

- siatka powinna wygladac tak... nie wem dlaczego ale mowi sie ze siatka to podstawa dobrze wygladajacego modelu... no i fakt faktem ze ta teoria sie sprawdza... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siatka zawsze powinna być dostosowana do celu, jaki przyświeca tworzeniu modelu. Co do trójkątów i wielokątów, to czasem są nie do obejścia, ale jak tylko się da - warto ich unikać, bo mogą one czasem kaszanić siatkę, tworzyć bugi. Poza tym siatke z prostokątów chyba łatwiej jest kontrolować.

Jesli ma to byc model do gry, to mozna wprowadzać trójkąty, bo czesto inaczej się nie da. Tekstura wowczas musi pokryć wsyastkie błędy i niedokladności siatki.

Jesli ma to być model do rigowania i animacji, to musi byc on tak zrobiony, by przy morphingu siatka się nie kaszaniła i by nie powstawały bugi. newralgicznymi punktami sa wówczas stawy kończyn: łokcie, kolana itp.

model statyczny, renderowany z jednego konkretnego kadru faktycznie musi jedynie dobrze wyglądać,skoro tylko do tego służy.

A co do pytania o siatkę, to chodzi tu o poznanie rozwiązań ukladów siatki , jakie pozwoliły osiągnąć konkretny efekt.