Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Jestem początkującym w modelowaniu w maya i maxie. Chciałbym od początku robić to dobrze stąd moje pytanie. Jak powinna prawidłowo wyglądać siatka obiektu (dla renderingu i animacji)? Jedni twierdzą, że nie może być trójkątów inni że wszystkie izoparmy muszą łączyć się z innymi z kolei jeszcze inni twierdzą, że nie ważna jest siatka liczy się "ładny" rendering. Jaki wpływ ma siatka na teksturowanie i animację? Zauważyłem, że w galeriach zawsze są prośby o pokazanie siatki (po co?). Może są gdzieś tutki lub helpy na ten temat. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 845
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|

- siatka powinna wygladac tak... nie wem dlaczego ale mowi sie ze siatka to podstawa dobrze wygladajacego modelu... no i fakt faktem ze ta teoria sie sprawdza... :)

Napisano

Siatka zawsze powinna być dostosowana do celu, jaki przyświeca tworzeniu modelu. Co do trójkątów i wielokątów, to czasem są nie do obejścia, ale jak tylko się da - warto ich unikać, bo mogą one czasem kaszanić siatkę, tworzyć bugi. Poza tym siatke z prostokątów chyba łatwiej jest kontrolować.

Jesli ma to byc model do gry, to mozna wprowadzać trójkąty, bo czesto inaczej się nie da. Tekstura wowczas musi pokryć wsyastkie błędy i niedokladności siatki.

Jesli ma to być model do rigowania i animacji, to musi byc on tak zrobiony, by przy morphingu siatka się nie kaszaniła i by nie powstawały bugi. newralgicznymi punktami sa wówczas stawy kończyn: łokcie, kolana itp.

model statyczny, renderowany z jednego konkretnego kadru faktycznie musi jedynie dobrze wyglądać,skoro tylko do tego służy.

A co do pytania o siatkę, to chodzi tu o poznanie rozwiązań ukladów siatki , jakie pozwoliły osiągnąć konkretny efekt.

Dobra siatka to nie zawsze skomplikowana siatka.

Any more questions?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.