IamWeasel Napisano 11 Luty 2006 Napisano 11 Luty 2006 Próbowałem zrobić głowę tak jak w tym tutorialu: http://www.max3d.pl/tut.php?id=7 Zrobiłem ładną siatkę ze spline'ów. Przekonwertowałem na nurbs. nie wiedziałem o co chodzi dalej, a że było późno zapisałem (o ja głupi) i wyszedłem. Na drugi dzień zrozumiałem o co chodzi, ale efekty (robienie ULoft pomiędzy liniami) są fatalne, chyba robię coś źle. No i chciałem olac ten tutorial i zrobić coś po swojemu. Ale okazuje się że spline'y przekonwertowane na nurbs nie mogę przekonwertować spowrotem na spline. Jak to zrobić? Czy muszę zaczynac wszystko od nowa? Nie mam zapisanej wersji jeszcze z czasu jak to były spline'y.
Gotham Napisano 11 Luty 2006 Napisano 11 Luty 2006 Plugi jak Polyspeed mają tą opcję, w sieci też powinieneś znaleźć bez większego problemu stosowny skrypt (http://www.scriptspot.com/start.htm ?), w sumie to kiedyś sam spłodziłem taki skryptcik, tyle że zdecydowanie za toporny do publikacji. A tak na marginesie to nie stosuj tak archaicznych metod modelowania. Zainteresuj się lepiej szeroko pojętym poly modelingiem.
IamWeasel Napisano 11 Luty 2006 Autor Napisano 11 Luty 2006 Wielkie dzięki za radę. To korzystając z okazji mam pytanie, nie jestem zbyt zaawansowany. Jeśli chciałbym zrobić tą twarz w poly, to w jaki sposób mam ją wygładzać? Używać MeshSmootha, czy są jakieś inne, lepsze sposoby, nie pożerające tyle mocy? Edit: No i może od razu zapytam. Skryptem przekonwertowałęm Nurbsy na Spline. Wielkie dzięki, zadziałało. Mam coś takiego: Kiedy próbuję nadać temu modyfikator Surface to całość znika. Wierzchołki na górze i na dole są zfuse'owane. Dlaczego tak się dzieje i co mam zrobić?
Gotham Napisano 12 Luty 2006 Napisano 12 Luty 2006 Doradzam turbosmooth i trzymanie siatki (przed ts'em) jak najrzadszej jak to tylko możliwe. Na początek też trzymaj się klimatów cartoonowych. Z reguły osoby zaczynające zabawę z CG mają tendencję do robienia masy zupełnie zbędnych podziałów w siatce. Często robi się też siatki od początku do końca bez ts/ms ale to wymaga sporej wprawy i wiedzy o dobrej do animacji topologii siatki. A co do problemu z surface to aby on zadziałał prawidłowo krzywe muszą się przecinać w miejscach -wierzchołków tworząc 3 lub 4ro boki (więcej informacji znajdziesz w helpie/w dziale faq na forum). Pozdrawiam,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się