Napisano 12 Luty 200619 l Witam! Mam problem ze zrobieniem napisów. Chcę utworzyć napis na obiekcie, tyle że ten napis ma być gładki (plane). Jak utworzę napis przy użyciu Shapes -> Text to on tworzy napis gdzie minimum są 3 strony (sides) przez to widać że ten tekst jest wypukły na płaskiej płaszczyźnie. Próbowałem obciąć przy użyciu boolean - ale psuje on troche ten tekst - nie widać go ładnie :/. Próbowałem też tworzyć napisy przy użyciu plane - ale to straszna syzyfowa praca, bo napisów troche jest :/ Podpowiedzcie mi coś, jak to zrobić ? Pozdrawiam Paweł
Napisano 12 Luty 200619 l Nie do końca rozumiem twojego problemu, jak zrobisz shape i dasz extrude 0, to będziesz miał płaski (ew. wyłącz cap start). Najprościej zrobić to nakładając odpowiednią mapę z napisem i pobawić się parametrami - można tym zrobić praktycznie wszystko.
Napisano 12 Luty 200619 l yyyyyy no a przecierz wystarczy zwykły text skonwertować do editable poly i będzie paski :)
Napisano 12 Luty 200619 l Autor Hmm nie zrozumiałem odpowiedzi. Może wyjaśnię jeszcze raz: Mam obiekt wymodelowany i do tego dałem turbosmooth. Na tym chcę położyć napis, tyle że ten tekst nie może być wypukły, dopuszczam cieniutką warstwę. I doszedł kolejny problem, nie mogę znaleźć odpowiedniej czcionki - co wtedy zrobić? Jeżeli możliwe, to gdzie o tym mogę poczytać ? To jest do projektu na zaliczenie, obiekt prawie na finishu.. i jeszcze kolejne projekty czekają :(. Edycja obiektu tekstu do Editable Poly nic nie daje, bo widać nadal że to nie jest płaski tekst. Mam grubą czcionkę niestety :/
Napisano 12 Luty 200619 l Autor Nowy będziesz miał, kiedy zainstalujesz go w systemie. ? Chodzi Ci o czcionki ? No w sumie tak, tylko musze poszukać takie czcionki, tylko nadal nie mogę rozgryźć problemu żeby to płasko wyglądało.
Napisano 12 Luty 200619 l Spróbuj shape merge'em. Najlepiej pojedyncze litery , bo caly napis moze ci sie znekształcić. Potem zrób detach as clone i masz plaskie litery na powierzchni obiektu
Napisano 13 Luty 200619 l Autor Spróbuj shape merge'em. Najlepiej pojedyncze litery , bo caly napis moze ci sie znekształcić. Potem zrób detach as clone i masz plaskie litery na powierzchni obiektu Nie no, to przerasta mnie. Próbowałem to rozwiązanie, ale coś mi nie wychodzi. Mam przykładowo box-a i na nim kładę Text (zaznaczony Text), robię Shape Merge Pick Shape i za chiny nie idzie zaznaczyć box-a - bo ja rozumiem że to działa tak jak Boolean (tak?). Co robię źle ? Czytam dokładnie w helpie i nie czaje tego. Podpowiedzcie mi... Pozdrawiam
Napisano 13 Luty 200619 l Autor a moze scale? I co niby tym scale mam zrobić? To tylko powiększa, poszerza napisy (kwestia fontów zakładam że jest rozwiązana). Mogę liczyć na podpowiedź? Pozdrawiam
Napisano 13 Luty 200619 l Dajesz Shapes --> Text, wpisujesz co chcesz, bierzesz modyfikator BAVEL i w bavel values ustawiasz wysokosc na 0 i masz :]
Napisano 13 Luty 200619 l Autor Dajesz Shapes --> Text, wpisujesz co chcesz, bierzesz modyfikator BAVEL i w bavel values ustawiasz wysokosc na 0 i masz :] Noo nareszcie jest tak jak ma być! Wielkie dzięki! (wiem ma być Bevel :)) Pozdrawiam