Skocz do zawartości

Płaskie napisy - problem


student

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

Mam problem ze zrobieniem napisów. Chcę utworzyć napis na obiekcie, tyle że ten napis ma być gładki (plane). Jak utworzę napis przy użyciu Shapes -> Text to on tworzy napis gdzie minimum są 3 strony (sides) przez to widać że ten tekst jest wypukły na płaskiej płaszczyźnie.

 

Próbowałem obciąć przy użyciu boolean - ale psuje on troche ten tekst - nie widać go ładnie :/.

 

Próbowałem też tworzyć napisy przy użyciu plane - ale to straszna syzyfowa praca, bo napisów troche jest :/

 

Podpowiedzcie mi coś, jak to zrobić ?

 

 

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie do końca rozumiem twojego problemu, jak zrobisz shape i dasz extrude 0, to będziesz miał płaski (ew. wyłącz cap start). Najprościej zrobić to nakładając odpowiednią mapę z napisem i pobawić się parametrami - można tym zrobić praktycznie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie zrozumiałem odpowiedzi. Może wyjaśnię jeszcze raz:

 

Mam obiekt wymodelowany i do tego dałem turbosmooth. Na tym chcę położyć napis, tyle że ten tekst nie może być wypukły, dopuszczam cieniutką warstwę. I doszedł kolejny problem, nie mogę znaleźć odpowiedniej czcionki - co wtedy zrobić?

 

Jeżeli możliwe, to gdzie o tym mogę poczytać ? To jest do projektu na zaliczenie, obiekt prawie na finishu.. i jeszcze kolejne projekty czekają :(.

 

Edycja obiektu tekstu do Editable Poly nic nie daje, bo widać nadal że to nie jest płaski tekst. Mam grubą czcionkę niestety :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy będziesz miał, kiedy zainstalujesz go w systemie.

 

? Chodzi Ci o czcionki ? No w sumie tak, tylko musze poszukać takie czcionki, tylko nadal nie mogę rozgryźć problemu żeby to płasko wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj shape merge'em. Najlepiej pojedyncze litery , bo caly napis moze ci sie znekształcić. Potem zrób detach as clone i masz plaskie litery na powierzchni obiektu

 

Nie no, to przerasta mnie.

Próbowałem to rozwiązanie, ale coś mi nie wychodzi. Mam przykładowo box-a i na nim kładę Text (zaznaczony Text), robię Shape Merge Pick Shape i za chiny nie idzie zaznaczyć box-a - bo ja rozumiem że to działa tak jak Boolean (tak?). Co robię źle ? Czytam dokładnie w helpie i nie czaje tego. Podpowiedzcie mi...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz Shapes --> Text, wpisujesz co chcesz, bierzesz modyfikator BAVEL i w bavel values ustawiasz wysokosc na 0 i masz :]

 

Noo nareszcie jest tak jak ma być! Wielkie dzięki! (wiem ma być Bevel :))

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności