student Napisano 12 Luty 2006 Napisano 12 Luty 2006 Witam! Mam problem ze zrobieniem napisów. Chcę utworzyć napis na obiekcie, tyle że ten napis ma być gładki (plane). Jak utworzę napis przy użyciu Shapes -> Text to on tworzy napis gdzie minimum są 3 strony (sides) przez to widać że ten tekst jest wypukły na płaskiej płaszczyźnie. Próbowałem obciąć przy użyciu boolean - ale psuje on troche ten tekst - nie widać go ładnie :/. Próbowałem też tworzyć napisy przy użyciu plane - ale to straszna syzyfowa praca, bo napisów troche jest :/ Podpowiedzcie mi coś, jak to zrobić ? Pozdrawiam Paweł
siwy Napisano 12 Luty 2006 Napisano 12 Luty 2006 Nie do końca rozumiem twojego problemu, jak zrobisz shape i dasz extrude 0, to będziesz miał płaski (ew. wyłącz cap start). Najprościej zrobić to nakładając odpowiednią mapę z napisem i pobawić się parametrami - można tym zrobić praktycznie wszystko.
javor Napisano 12 Luty 2006 Napisano 12 Luty 2006 yyyyyy no a przecierz wystarczy zwykły text skonwertować do editable poly i będzie paski :)
student Napisano 12 Luty 2006 Autor Napisano 12 Luty 2006 Hmm nie zrozumiałem odpowiedzi. Może wyjaśnię jeszcze raz: Mam obiekt wymodelowany i do tego dałem turbosmooth. Na tym chcę położyć napis, tyle że ten tekst nie może być wypukły, dopuszczam cieniutką warstwę. I doszedł kolejny problem, nie mogę znaleźć odpowiedniej czcionki - co wtedy zrobić? Jeżeli możliwe, to gdzie o tym mogę poczytać ? To jest do projektu na zaliczenie, obiekt prawie na finishu.. i jeszcze kolejne projekty czekają :(. Edycja obiektu tekstu do Editable Poly nic nie daje, bo widać nadal że to nie jest płaski tekst. Mam grubą czcionkę niestety :/
piotrek Napisano 12 Luty 2006 Napisano 12 Luty 2006 Nowy będziesz miał, kiedy zainstalujesz go w systemie.
student Napisano 12 Luty 2006 Autor Napisano 12 Luty 2006 Nowy będziesz miał, kiedy zainstalujesz go w systemie. ? Chodzi Ci o czcionki ? No w sumie tak, tylko musze poszukać takie czcionki, tylko nadal nie mogę rozgryźć problemu żeby to płasko wyglądało.
siwy Napisano 12 Luty 2006 Napisano 12 Luty 2006 Spróbuj shape merge'em. Najlepiej pojedyncze litery , bo caly napis moze ci sie znekształcić. Potem zrób detach as clone i masz plaskie litery na powierzchni obiektu
student Napisano 13 Luty 2006 Autor Napisano 13 Luty 2006 Spróbuj shape merge'em. Najlepiej pojedyncze litery , bo caly napis moze ci sie znekształcić. Potem zrób detach as clone i masz plaskie litery na powierzchni obiektu Nie no, to przerasta mnie. Próbowałem to rozwiązanie, ale coś mi nie wychodzi. Mam przykładowo box-a i na nim kładę Text (zaznaczony Text), robię Shape Merge Pick Shape i za chiny nie idzie zaznaczyć box-a - bo ja rozumiem że to działa tak jak Boolean (tak?). Co robię źle ? Czytam dokładnie w helpie i nie czaje tego. Podpowiedzcie mi... Pozdrawiam
student Napisano 13 Luty 2006 Autor Napisano 13 Luty 2006 a moze scale? I co niby tym scale mam zrobić? To tylko powiększa, poszerza napisy (kwestia fontów zakładam że jest rozwiązana). Mogę liczyć na podpowiedź? Pozdrawiam
Balas Napisano 13 Luty 2006 Napisano 13 Luty 2006 Dajesz Shapes --> Text, wpisujesz co chcesz, bierzesz modyfikator BAVEL i w bavel values ustawiasz wysokosc na 0 i masz :]
student Napisano 13 Luty 2006 Autor Napisano 13 Luty 2006 Dajesz Shapes --> Text, wpisujesz co chcesz, bierzesz modyfikator BAVEL i w bavel values ustawiasz wysokosc na 0 i masz :] Noo nareszcie jest tak jak ma być! Wielkie dzięki! (wiem ma być Bevel :)) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi