pmpm Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 czy wie ktoś jak wyrenderować animacje od ostatniej klatki do pierwszej w 3ds max 6 ?
piotrek Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 NIe wiem jak wyrenderować, ale zawsze można odwrócić w jakimkolwiek programie do montażu video np. Adobe Premiere
mt Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 mintrill - no niby tak, ale co gdy chcesz puszczac klatki od konca zeby puscic to od poczatku potem (przyklad: masz dwa kompy, jeden liczy od poczatku drugi od konca zapisujac sekwencje powiedzmy do jpgow a potem to skladasz w calosc).. ja sie dolaczam do pytania bo mnie tez to ostatnio nurtowalo..
piotrek Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 Jeśli renderujesz na kilku kompach, jest coś takiego jak distribterendering - dwa kompy liczą jednocześnie jedną klatkę. Ewentualnie można sobie ustawić zakres klatek dla każdego kompa - jeden np. renderuje zakres 1-1000, a drugi 1001 - 2000.
mt Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 tak tak, zdaje sobie z tego sprawe, ale chodzi mi o przypadek szczegolny - kompy nie sa zsieciowane, maja rozne procki, inna ilosc ramu i nie jestes w stanie wyliczyc ile policzy jeden a ile drugi w danym przedziale czasowym. i chcesz puscic na jednym od przodu a na drugim od tylu zeby w momencie gdy dojda do wspolnej klatki to zatrzymac. edit: na pewno nie da sie tego ustawic ze standardowych parametrow renderingu, chyba ze by sie wpisywalo od tylu wszystkie numery klatek a to przy pewnej ich ilosci staje sie dosc uciazliwe.. pewnie da sie jakos skryptem, ale na tym wogole sie nie wyznaje:/
Marvey Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 od biedy można w curve editorze: ustawiasz na środkową klatkę(np. 50-tą jeśli zakres do 100), ctrl+a, myszką zaznaczasz wszystkie klucze i skalujesz do wartości -100% i viola cała animacja leci do tyłu
mt Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 hehe, to ja jeszcze pomecze (nie bijcie;)) - a co gdy masz motion blura?;) wtedy (przynajmniej jak dla mnie) moze sie troszeczke popierniczyc;) a ja chcialbym zeby animacja leciala normalnie tylko liczyla sie od tylu;)
piotrek Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 yy, nie wiem, ale chyba się nie da. Ewentualnie walnąć jakiś skrypt, co by renderował klatki od tyłu. Ale jeśli kompy nie są połączone ani nic takiego, to skąd jeden komp będzie "wiedział", którą kaltkę renderuje drugi? :)
mt Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 a monitory to od czego sa?;) gdy powiedzmy jedno renderuje sobie u kumpla a drugie u siebie i zalezy mi na czasie.. tez juz rozmyslalem nad wszystkimi aspektami jakie mi do glowy przychodzily ale wychodzi na to ze bez jakiegos script-mastera to se ne da:/ dzieki za odpowiedzi i wasz cenny czas:) pmpm - sorki ze tak zdominowalem ten watek, mam nadzieje ze sie nie gniewasz:) pozdr
kannu Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 serwusik :) Distribute rendering ? - niby tak, ale nie we wszystkich renderach. Mt - po pierwsze, to po pierwszych dwoch klatkach bediesz wiedzial , czego sie mozesz spodziewac po poszczegolnycvh kompach :). Po drugie - przypominam ,ze max ma tez opcje renderingu zadanych mu kombinacji klatek np: w jednym renderingu ma byc 3-15, 18, 28. :)) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
kannu Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 zeby bylo jasne : proponuje ustawic na jednym kompie klatki 0 -200, a na drugim 180-200, 179,178,177,176,175 itd . - ale w takiej kolejnosci, zeby ten zakres byl na pierwszym miejscu - a potem juz klatki dążące do spotkania sie komputerów :) - działa pięknie :) pozdrawiam i życze powodzenia :)
mt Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 dzieki kannu, ale to tez juz przerabialem:/ ciekawostki sie zaczynaja jak masz powiedzmy 1000 klatek i najwazniejsza jest koncowka.. bo przeciez nie bede wpisywal 1000, 999, 998, 997... (heh, jakbym sie uparl to moglbym oczywiscie napisac sobie prosty programik wypisuacy te liczby potem ctrl+c, ctrl+v ale to przeciez nie o to chodzi;)) wszystko to juz przerabialem, ale tego mi jednak w maxie brakuje zeby sie dalo liczyc klatki w odwrotnej kolejnosci. no ale trudno, jakos da sie bez tego zyc;) pozdr
kannu Napisano 14 Luty 2006 Napisano 14 Luty 2006 serwusik :) rozumiem. mój sposób bazował na tym, zeby w zakresie 180-200 dać klatki, co do których mamy pewność, ze przypadną dla akurat tej maszyny. Przy tak długich renderingach możesz spokojnie zapodawać zakresy. Możesz tęz zapodać zakresy malejąco - typu : 180-200, 160-179, 140-178 itp. To załatwia sprawe :) Taki sposób o który pytasz nie jest mi znany :) (nie wiem dlaczego max tego nie potrafi). pozdrawiam i zycze powodzenia :)
pmpm Napisano 15 Luty 2006 Autor Napisano 15 Luty 2006 widze, że chyba nie jest możliwe wyrenderować animacji od tyłu, chociaż w podglądzie można zaznaczyć opcje 'reverse' i mam to co chce, ale to nie wpływa oczywiście na rendering. Efekt jaki chciałem przez to uzyskać miałbyć taki że cząstki PArray nie wysadzają obiektu a go tworzą. mt- oczywiście, że się nie gniewam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się