Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

problem nastepujacy: daje plane z segmentami zalozmy 6x6, extruduje 2 polygony nie bedace ze soba polaczone, a nastepnie chce zlaczyc je u gory, zeby np powstala wneka na drzwi. probowalem na 2 sposoby:

1) dodaje edga u gory scian, extruduje jedna do drugiej wybieram pary odpowiadajacych sobie vertexow i daje welda - nie dziala (zwiekszalem weld tredshold)

2) probowalem stworzyc nowy polygon z edit geometry z zakladki edit poly. tez nic, bo ten krzyzyk do zaznaczania vertexow robi sie tylko na skrajnych vertexach plane, natomiast przy tych extrudowany nei;/

can anybody help me?

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja czesto podobnie modeluje sciany wnetrz. Robie tak, ze obrysowuje kontury scian, ekstruduje na wysokosc drzwi, zamieniam na poly i daje extrude gorne poligony do wysokosci sufitu, albo troche wyzej. Potem kasuje poligony, ktore mam polaczyc (ewentualnie jesli trzeba tne jeszcze w pionie), zaznaczam bordery na przeciwno siebie i daje bridge. Mysle, ze (o ile dobrze rozumiem) mozesz zrobic podobnie. Uwazam, ze w takich momentach wywalenie poligodnow i danie bridge na borderach jest dosc wygodne, choc to oczywiscie kwestia gustu i przyzwyczajen.

Napisano
  • Autor

a czemu w przypadkach ktore opisalem nie dziala ani weld ani create?? bo zrobic to ja to zrobie, tylko ciekawi, czemu to nie dziala;)

Napisano

nie wiem jak to fachowo opisac, ale chodzi o to, ze te vertexy nie sa "wolne". jak skasujesz poligon to mozesz go zrobic od nowa, mozesz sie zaczepiac o takie werteksy do ktorych nie ma jeszcze przyczepionych wszystkich scianek. Ehhh... nie umiem tego wytlumaczyc... moze ktos inny potrafi.

Napisano

ja bym górne wertexy przesuna do środka i dał opjce weld z pixel na 105 :|

 

oczywiście opcja weld dotyczyłaby wertexy najblizej srodka

 

Używaj opcji EDYCJA !

Napisano
  • Autor

rany, ale mowie ze weld nie dziala - zrob tak jak napisalem w pierwszym poscie i przekonaj sie ze nie dziala:) pytam sie o przyczyny, nie o wyniki

Napisano
  • Autor

1) edytuj posty zamiast dawac 2 pod rzad

2) zrozum, chce za pomoca weldowania zrobic dziure na okno, drzwi itp. problemem jest, to co piszesz w postach nie jest rozwiazaniem mojego problemu raczej...

Napisano

moze tak:

chodzi o to, ze z jeden vertex moze lezec tylko na 1 plaszczyznie, nie udaje Ci sie zrobic tego o czym piszesz, bo gdyby sie udalo mialbys z jednego verteksa wychodzaca wiecej niz 1 plaszczyzne (plaszczyzne, nie poligon). jasniej chyba nie umiem, przepraszam

Napisano
wybieram pary odpowiadajacych sobie vertexow i daje welda - nie dziala

 

A wywaliłeś facy które się stykają??

 

To tak jakbyś próbował zweldować 2 boxy jedek obok drugiego. wertexy zweldują się tylko wtedy kiedy nie oddiela ich żaden face.

Napisano

To ja spróbuje: Najprostszą metodą jest zaznaczenie naprzeciwległych poly i użycie bridge, twoja metoda nie działa, bo po extrudowaniu nie wywaliłeś naprzeciwłegłych poly (czemu to trzeba zrobić napisał Chalek w 11 poście), jak to zrobisz to i create zadziała i weld.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności