Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

problem nastepujacy: daje plane z segmentami zalozmy 6x6, extruduje 2 polygony nie bedace ze soba polaczone, a nastepnie chce zlaczyc je u gory, zeby np powstala wneka na drzwi. probowalem na 2 sposoby:

1) dodaje edga u gory scian, extruduje jedna do drugiej wybieram pary odpowiadajacych sobie vertexow i daje welda - nie dziala (zwiekszalem weld tredshold)

2) probowalem stworzyc nowy polygon z edit geometry z zakladki edit poly. tez nic, bo ten krzyzyk do zaznaczania vertexow robi sie tylko na skrajnych vertexach plane, natomiast przy tych extrudowany nei;/

can anybody help me?

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja czesto podobnie modeluje sciany wnetrz. Robie tak, ze obrysowuje kontury scian, ekstruduje na wysokosc drzwi, zamieniam na poly i daje extrude gorne poligony do wysokosci sufitu, albo troche wyzej. Potem kasuje poligony, ktore mam polaczyc (ewentualnie jesli trzeba tne jeszcze w pionie), zaznaczam bordery na przeciwno siebie i daje bridge. Mysle, ze (o ile dobrze rozumiem) mozesz zrobic podobnie. Uwazam, ze w takich momentach wywalenie poligodnow i danie bridge na borderach jest dosc wygodne, choc to oczywiscie kwestia gustu i przyzwyczajen.

Napisano
  • Autor

a czemu w przypadkach ktore opisalem nie dziala ani weld ani create?? bo zrobic to ja to zrobie, tylko ciekawi, czemu to nie dziala;)

Napisano

nie wiem jak to fachowo opisac, ale chodzi o to, ze te vertexy nie sa "wolne". jak skasujesz poligon to mozesz go zrobic od nowa, mozesz sie zaczepiac o takie werteksy do ktorych nie ma jeszcze przyczepionych wszystkich scianek. Ehhh... nie umiem tego wytlumaczyc... moze ktos inny potrafi.

Napisano

ja bym górne wertexy przesuna do środka i dał opjce weld z pixel na 105 :|

 

oczywiście opcja weld dotyczyłaby wertexy najblizej srodka

 

Używaj opcji EDYCJA !

Napisano
  • Autor

rany, ale mowie ze weld nie dziala - zrob tak jak napisalem w pierwszym poscie i przekonaj sie ze nie dziala:) pytam sie o przyczyny, nie o wyniki

Napisano
  • Autor

1) edytuj posty zamiast dawac 2 pod rzad

2) zrozum, chce za pomoca weldowania zrobic dziure na okno, drzwi itp. problemem jest, to co piszesz w postach nie jest rozwiazaniem mojego problemu raczej...

Napisano

moze tak:

chodzi o to, ze z jeden vertex moze lezec tylko na 1 plaszczyznie, nie udaje Ci sie zrobic tego o czym piszesz, bo gdyby sie udalo mialbys z jednego verteksa wychodzaca wiecej niz 1 plaszczyzne (plaszczyzne, nie poligon). jasniej chyba nie umiem, przepraszam

Napisano
wybieram pary odpowiadajacych sobie vertexow i daje welda - nie dziala

 

A wywaliłeś facy które się stykają??

 

To tak jakbyś próbował zweldować 2 boxy jedek obok drugiego. wertexy zweldują się tylko wtedy kiedy nie oddiela ich żaden face.

Napisano

To ja spróbuje: Najprostszą metodą jest zaznaczenie naprzeciwległych poly i użycie bridge, twoja metoda nie działa, bo po extrudowaniu nie wywaliłeś naprzeciwłegłych poly (czemu to trzeba zrobić napisał Chalek w 11 poście), jak to zrobisz to i create zadziała i weld.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.