Napisano 23 Luty 200619 l Witajcie W jaki sposób można opisać wskazany obiekt na innym obiekcie? Innymi słowy chciałbym na kulę nałożyć płaski obiekt w kształcie kontynentów. Czy jest to wogóle możliwe? Nie chcę tego robić za pomocą bitmapy. tu znajduje się coś podobnego: http://files2.turbosquid.com/Preview/Content_on_4_29_2004_12_22_58/gllob1.jpg7781d375-b5b5-46e3-804f-c289f5151b24Large.jpg a obiekt kontynentów to mniejwięcej to: http://files2.turbosquid.com/Preview/Content_on_4_29_2004_12_22_58/gllob3.jpg10cddd61-2fff-42f1-90d1-59355fa952f8Large.jpg pozdrawiam Rafał
Napisano 23 Luty 200619 l możesz użyć vraydisplacementa. wrzucasz mapę z białymi kontynentami i czarną wodą do opacity materiału i slotu texture w dispie. inaczej chyba pozostaje modelowanie :) rhino ma też taki bajer że z mapy dispa robi siatkę o zadanej liczbie edgów czy coś.
Napisano 23 Luty 200619 l a pisał, że nie chce robić tego mapą, ja tam spróbowałbym compound objects-> conform
Napisano 24 Luty 200619 l ale po co tak kombinować??!!po prostu nałuż tą texsture!nie rozumiem po co się tak męczyc ,no wiesz chyba że bardzo chcesz!;)
Napisano 25 Luty 200619 l ja bym proponował użyć opcji boolean z zakładki copmpound objects. zrobić 2 sphere - jedna mniejsza od drugiej - aby środek miały w tym samym miejscu potem wyekstrudować kontynet. Zaznaczyć go i wybrać opcję boolean->pick operand b-intersection. następnie znów wybrać modyfikator boolean->pick operand b (zazbaczyć mniejszą sferę )-> subtraction (A-B). powinno się udać