rzdeb Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Witajcie W jaki sposób można opisać wskazany obiekt na innym obiekcie? Innymi słowy chciałbym na kulę nałożyć płaski obiekt w kształcie kontynentów. Czy jest to wogóle możliwe? Nie chcę tego robić za pomocą bitmapy. tu znajduje się coś podobnego: http://files2.turbosquid.com/Preview/Content_on_4_29_2004_12_22_58/gllob1.jpg7781d375-b5b5-46e3-804f-c289f5151b24Large.jpg a obiekt kontynentów to mniejwięcej to: http://files2.turbosquid.com/Preview/Content_on_4_29_2004_12_22_58/gllob3.jpg10cddd61-2fff-42f1-90d1-59355fa952f8Large.jpg pozdrawiam Rafał
polka dot Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 możesz użyć vraydisplacementa. wrzucasz mapę z białymi kontynentami i czarną wodą do opacity materiału i slotu texture w dispie. inaczej chyba pozostaje modelowanie :) rhino ma też taki bajer że z mapy dispa robi siatkę o zadanej liczbie edgów czy coś.
streaker Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 a pisał, że nie chce robić tego mapą, ja tam spróbowałbym compound objects-> conform
Philips Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 ale po co tak kombinować??!!po prostu nałuż tą texsture!nie rozumiem po co się tak męczyc ,no wiesz chyba że bardzo chcesz!;)
giorgione Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 ja bym proponował użyć opcji boolean z zakładki copmpound objects. zrobić 2 sphere - jedna mniejsza od drugiej - aby środek miały w tym samym miejscu potem wyekstrudować kontynet. Zaznaczyć go i wybrać opcję boolean->pick operand b-intersection. następnie znów wybrać modyfikator boolean->pick operand b (zazbaczyć mniejszą sferę )-> subtraction (A-B). powinno się udać
Rekomendowane odpowiedzi