Gość McFy Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 Witam. Modeluje sobie auto i ma ono miec miejscami ostre kanty, np swiatla, spojler itp. Ale po nadaniu MS wszystko sie perfidnie robi okrągle, MS iteration daje tylko na 2. Prosilbym o jakas wskazowke jak zrobic aby te ostre ksztalty pozostawaly. Ps. Model robie w poly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 użyj fucnkcji chamfer na krawedcziach które chcesz by były ostre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość McFy Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 zrobilem z chamferem np swiatla ale sie zaokraglaja. Kazdy napewno wie jak wygladaja auta ferrari lub lamborgini , one sa miejscami kwadratowe, jak uzyskac tą kwadratowosc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 pokaz fotke, moze dales za malo poligonów w tamte miejsca lub za bardzo z'chamfe'rowales Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 Wszystkie funkcje 3ds max, włącznie ze wszelkimi zakładkami, poleceniami, buttonami, efektami oraz opisem step-by-step popartym licznymi przykładami i tutorialami można znaleźć pod niezbyt często używanym ostatnio klawiszem F1 Polecam także zapoznać się z tym punktem REGULAMINU mówiącego wyraźnie gdzie i jak można znaleźć odpowiedź na tak proste pytania. Po za tym istenieje coś takiego jak FAQ a w nim punkt nr 007: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384&highlight=meshsmooth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 Miejsca ostrego załamania krawędzi można uzyskać poprzez smooth grupy ( rozdzielenie ms przez sg) lub rozdzielając krawędź na dwie o wspólnych vertexach. I na koniec sugeruje przed robieniem Lamborghini zająć się czymś nieco łatwiejszym ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 do tego co zostalo napisane dodam jeszcze crease w editable poly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość McFy Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 Lamborgini to byl przyklad z kantami. A teraz wracajac do tematu , uzyskalem te kanty ostre i jest prawie gir, kanty wyszly ale swiatla mialy byc prostokatne a sie zaokrąglaja, to jeszcze tylko bym prosil o pomoc odnosnie kątów miedzy Edgami. Jak zachowac przy Ms kąty. zeby swiatla zostaly kwadratowe a nie okragle/jajowate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 23 Luty 2006 Share Napisano 23 Luty 2006 Zazwyczaj robi się to zagęszczając lokalnie siatke w kratke, jeżeli podstawą do twoich świateł jest czworokąt. Wybierasz przeciwległe edge, klikasz create i wstukujesz ilość podziałów po czym ponawiasz czynność na nowopowstałych i brzegowych krawędziach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi