Skocz do zawartości

MeshSmoth


Gość McFy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość McFy

Witam. Modeluje sobie auto i ma ono miec miejscami ostre kanty, np swiatla, spojler itp. Ale po nadaniu MS wszystko sie perfidnie robi okrągle, MS iteration daje tylko na 2. Prosilbym o jakas wskazowke jak zrobic aby te ostre ksztalty pozostawaly.

Ps. Model robie w poly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość McFy

zrobilem z chamferem np swiatla ale sie zaokraglaja. Kazdy napewno wie jak wygladaja auta ferrari lub lamborgini , one sa miejscami kwadratowe, jak uzyskac tą kwadratowosc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie funkcje 3ds max, włącznie ze wszelkimi zakładkami, poleceniami, buttonami, efektami oraz opisem step-by-step popartym licznymi przykładami i tutorialami można znaleźć pod niezbyt często używanym ostatnio klawiszem

 

F1

 

Polecam także zapoznać się z tym punktem

 

 

mówiącego wyraźnie gdzie i jak można znaleźć odpowiedź na tak proste pytania.

 

Po za tym istenieje coś takiego jak FAQ a w nim punkt nr 007:

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384&highlight=meshsmooth

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca ostrego załamania krawędzi można uzyskać poprzez smooth grupy ( rozdzielenie ms przez sg) lub rozdzielając krawędź na dwie o wspólnych vertexach. I na koniec sugeruje przed robieniem Lamborghini zająć się czymś nieco łatwiejszym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość McFy

Lamborgini to byl przyklad z kantami. A teraz wracajac do tematu , uzyskalem te kanty ostre i jest prawie gir, kanty wyszly ale swiatla mialy byc prostokatne a sie zaokrąglaja, to jeszcze tylko bym prosil o pomoc odnosnie kątów miedzy Edgami. Jak zachowac przy Ms kąty. zeby swiatla zostaly kwadratowe a nie okragle/jajowate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj robi się to zagęszczając lokalnie siatke w kratke, jeżeli podstawą do twoich świateł jest czworokąt. Wybierasz przeciwległe edge, klikasz create i wstukujesz ilość podziałów po czym ponawiasz czynność na nowopowstałych i brzegowych krawędziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności