Gość McFy Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Witam. Modeluje sobie auto i ma ono miec miejscami ostre kanty, np swiatla, spojler itp. Ale po nadaniu MS wszystko sie perfidnie robi okrągle, MS iteration daje tylko na 2. Prosilbym o jakas wskazowke jak zrobic aby te ostre ksztalty pozostawaly. Ps. Model robie w poly
BLADE Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 użyj fucnkcji chamfer na krawedcziach które chcesz by były ostre
Gość McFy Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 zrobilem z chamferem np swiatla ale sie zaokraglaja. Kazdy napewno wie jak wygladaja auta ferrari lub lamborgini , one sa miejscami kwadratowe, jak uzyskac tą kwadratowosc ?
BLADE Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 pokaz fotke, moze dales za malo poligonów w tamte miejsca lub za bardzo z'chamfe'rowales
tweety Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Wszystkie funkcje 3ds max, włącznie ze wszelkimi zakładkami, poleceniami, buttonami, efektami oraz opisem step-by-step popartym licznymi przykładami i tutorialami można znaleźć pod niezbyt często używanym ostatnio klawiszem F1 Polecam także zapoznać się z tym punktem REGULAMINU mówiącego wyraźnie gdzie i jak można znaleźć odpowiedź na tak proste pytania. Po za tym istenieje coś takiego jak FAQ a w nim punkt nr 007: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384&highlight=meshsmooth
Hynol Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Miejsca ostrego załamania krawędzi można uzyskać poprzez smooth grupy ( rozdzielenie ms przez sg) lub rozdzielając krawędź na dwie o wspólnych vertexach. I na koniec sugeruje przed robieniem Lamborghini zająć się czymś nieco łatwiejszym ;)
Chalek Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 do tego co zostalo napisane dodam jeszcze crease w editable poly
Gość McFy Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Lamborgini to byl przyklad z kantami. A teraz wracajac do tematu , uzyskalem te kanty ostre i jest prawie gir, kanty wyszly ale swiatla mialy byc prostokatne a sie zaokrąglaja, to jeszcze tylko bym prosil o pomoc odnosnie kątów miedzy Edgami. Jak zachowac przy Ms kąty. zeby swiatla zostaly kwadratowe a nie okragle/jajowate
Hynol Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Zazwyczaj robi się to zagęszczając lokalnie siatke w kratke, jeżeli podstawą do twoich świateł jest czworokąt. Wybierasz przeciwległe edge, klikasz create i wstukujesz ilość podziałów po czym ponawiasz czynność na nowopowstałych i brzegowych krawędziach.
Rekomendowane odpowiedzi