Napisano 23 Luty 200619 l Witam. Modeluje sobie auto i ma ono miec miejscami ostre kanty, np swiatla, spojler itp. Ale po nadaniu MS wszystko sie perfidnie robi okrągle, MS iteration daje tylko na 2. Prosilbym o jakas wskazowke jak zrobic aby te ostre ksztalty pozostawaly. Ps. Model robie w poly
Napisano 23 Luty 200619 l zrobilem z chamferem np swiatla ale sie zaokraglaja. Kazdy napewno wie jak wygladaja auta ferrari lub lamborgini , one sa miejscami kwadratowe, jak uzyskac tą kwadratowosc ?
Napisano 23 Luty 200619 l pokaz fotke, moze dales za malo poligonów w tamte miejsca lub za bardzo z'chamfe'rowales
Napisano 23 Luty 200619 l Wszystkie funkcje 3ds max, włącznie ze wszelkimi zakładkami, poleceniami, buttonami, efektami oraz opisem step-by-step popartym licznymi przykładami i tutorialami można znaleźć pod niezbyt często używanym ostatnio klawiszem F1 Polecam także zapoznać się z tym punktem REGULAMINU mówiącego wyraźnie gdzie i jak można znaleźć odpowiedź na tak proste pytania. Po za tym istenieje coś takiego jak FAQ a w nim punkt nr 007: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384&highlight=meshsmooth
Napisano 23 Luty 200619 l Miejsca ostrego załamania krawędzi można uzyskać poprzez smooth grupy ( rozdzielenie ms przez sg) lub rozdzielając krawędź na dwie o wspólnych vertexach. I na koniec sugeruje przed robieniem Lamborghini zająć się czymś nieco łatwiejszym ;)
Napisano 23 Luty 200619 l Lamborgini to byl przyklad z kantami. A teraz wracajac do tematu , uzyskalem te kanty ostre i jest prawie gir, kanty wyszly ale swiatla mialy byc prostokatne a sie zaokrąglaja, to jeszcze tylko bym prosil o pomoc odnosnie kątów miedzy Edgami. Jak zachowac przy Ms kąty. zeby swiatla zostaly kwadratowe a nie okragle/jajowate
Napisano 23 Luty 200619 l Zazwyczaj robi się to zagęszczając lokalnie siatke w kratke, jeżeli podstawą do twoich świateł jest czworokąt. Wybierasz przeciwległe edge, klikasz create i wstukujesz ilość podziałów po czym ponawiasz czynność na nowopowstałych i brzegowych krawędziach.