ckris Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Jak w temacie, niezaleznie jakiej rozdzielczości mam przygotowana mape w photoshopie od 128x128 do 2054x2054, żłobienie wygląda na obiekcie żałośnie, jakby było zbudowane z 6 raptem pikseli. Chciałem wygrawerować napis na obiekcie. Napisy sa generowane pedzlami wielkości ok 160 pikseli (1 pedzel = jeden obiekt o wielkości 161 p.), zapisuje w formie tiff i ładuje bezpośrednio do attribute editor pod bump map, próbowałem wszystko o czym wiem, czyli: Bump depth, offset, filter Renderowałem z default. light, finalem, glob. ilum., kaszanka Aha jak tą samą mapę jednocześnie podepnę pod color channel, żeby móc swobodnie pozycjonować bump, który niewidoczny jest w hardware texture mode, wtedy mapa właśnie na kanale kolor wygląda ostro i gładko, oczywiście przed renderem rozłączam mapę z kanałem kolor.
ckris Napisano 23 Luty 2006 Autor Napisano 23 Luty 2006 Próbowałem też z tga, ogólnie załączam plik z normalnym bumpem nałozyłem na lamberta, wcześniej w pht zrobiłem napis, czy ta pikseloza to normalka? Jak tego uniknąć.
piotrek Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Spróbuj zanzaczyć w file1 prefilter. Większy radius prefilter - większe rozmycie.
FaNTOMAS Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Masz za ostry bump mi się wydaje, rozmyj trochę krawędzie, albo problem też leży w źle ustawionej rozdzielczości cienia rzucenego przez światło, ale to chyba nie ma wpływu na bump, chociaż warto zobaczyć
ckris Napisano 23 Luty 2006 Autor Napisano 23 Luty 2006 Próbowałem, zapomniałem uwzględnić w liście tego co robiłem starałem sie też uzywac innych typów filtrowania. Znając moje podejście zapewne popełniam błąd gdzieś na podstawach i nie potrafie tego dojrzeć. Ten lambert powyżej zapodałem jako przykład, gdyz jest czysty nie ma innych nodów i zaaplikowałem mu zwykły napis wygenerowany w photoshopie, ustawiłem placement napisu i render. Ja wiem, że to jest radykalny bump, przewaznie w mapowaniu zmarszczek twarzy nie ma takich problemów, gdyż tam piksle sa mniej drastyczne, modele sa większe etc. Tutaj model jest mały mapa to 1024x1024, ale naprawde wg mnie takiej pikselozy nie powinno być. Zresztą jak zapodac checkera na lamberta to tez ten bumping jest pikselowaty. Może gdzies w opcjach renderingu jest cos co pomoże. Ja próbowałem w Maya software bawic sie antialiasingiem, minimalnie pomógł, ale to naprawde minimalnie. "Masz za ostry bump mi się wydaje, rozmyj trochę krawędzie, albo problem też leży w źle ustawionej rozdzielczości cienia rzucenego przez światło, ale to chyba nie ma wpływu na bump, chociaż warto zobaczyć" Oczywiście można blurem potrafktować, ale wtedy bump jest strasznie płynny, to znaczy zapada sie łagodnie w powierzchnię, a ja chciałbym troszeczke bardziej ostre krawędzie, poza tym nawet jak sie blur zastosuje to te piksle jednak wychodzą, a jak sie przedobrzy to klapa. PS Myślę, że pewnym rozwiązaniem mógłby byc COVERAGE tekstury w Place 2d.; przygotowanie tekstury o wiele wiekszej (czyli napisu), nastepnie obniżenie coverage z 1 do 0.5 tylko wtedy bunpują sie krawędzie całej mapy, czyli krawędzie pliku obrazu, ale pikseloza zanika. Ad PS. odpada ta metoda, pozbyłem się bumpu wynikającego z brzegow obrazu jednak pikseloza na literach została. Musiało mi się wcześniej przewidzieć.:)
FaNTOMAS Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 Mi wyszło normalnie z tym napisem (załącznik) piksele miałem wtedy jak brałem w PS tekst u tam ustawiam krawędzie tekstu na łagodne
ckris Napisano 26 Luty 2006 Autor Napisano 26 Luty 2006 Faktycznie co do napisów, to się sprawdza - DZIĘKI. Nad pedzlem widocznie będę musiał popracować. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się