NoVaKK Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 Witam, robie układ krwionośny w 3DS maxie... dopiero zaczynam zabawe z nim, [2 tygodnie sie już ucze] odrysowałem sobie główne żyły i tetnice. i pomyślałem że jak skoncze to sklonuje je, zeskaluje na mniejsze, i booleanem wytłocze w środku. ale niestety... chyba to nie przejdzie :( może macie jakis pomysł czy można jeszcze to uratowac ? troche siedziałem nad tym i szkoda mi to usuwać :P tu macie screeny: http://img110.imageshack.us/img110/8951/uklad19he.jpg http://img240.imageshack.us/img240/5719/uklad29iy.jpg
dariusz Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 usun polygony na koncach i uzyj modyfikatora shell
NoVaKK Napisano 25 Luty 2006 Autor Napisano 25 Luty 2006 usun polygony na koncach i uzyj modyfikatora shell polygony na końcach tzn. ? ale ten shell strasznie zniekształca i robi się grubeee...
tob01 Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 a co zrobic jak mam maxa 5 i nie mam tego modyfikatora shell ?? jest jakis inny odpowiednik?
Leru Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 nie wiem czy jest modyfikator PUSH w maxie 5 ale możesz zrobić kopię żyły w tym samym miejscu, dać modyfikator NORMAL, odwrócić normalne, a następnie modyfikator PUSH, który wypchnie lub wbije poly w zależności od wartości jakie nadasz.
NoVaKK Napisano 26 Luty 2006 Autor Napisano 26 Luty 2006 Fuck..... znowu spieprzyłem sprawe :/ no wiec, już mówie... tamten sposób z shellem nawet spoko:) udało mi sie :] tylko.... było dużo artefaktów i brzydk o to wygladało wiec skasowałem jednak :P no i teraz zrobiłem spline'ami.... ale... ehh.. połączyłem wszystkie spliny w jedna całość... i teraz jak chce dać loft'a to nie moge Get Shape......... :[ jestem załamany :| można to zrobić tym loftem zmieniając cos w ustawieniach czy nie ? bo jak chciałem porozłaczać wszystkie spliny od siebie, [ miałem je połączone blind'em i connectem] to i tak nie moge odłaczyć ich jako osobne:/ tzn. ja je dołączałem przycieskiem Attache ale czy jest taki przycisk który by je wywalił z tego jednego wielkiego spline'a ?? tutaj jak coś image: http://img504.imageshack.us/img504/4391/ukladddd2tv.jpg
Leru Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 NoVaKK -> ścieżka (path) dla lofta musi być jednym splinem. Nie możesz połączyć kilku ścieżek i dorzucić do tego shape (kształt). Jeśli chciałbyś dołączyć do jednej linii wszystkie inne to nie używasz opcji ATTACH tylko ATTACH MULTIPLE (ta zaraz poniżej zwykłego ATTACH). Po tym wywoła Ci się lista i dołączasz tyle ile chcesz. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że dla lofta spline musi być pojedynczy to nie ma co dołączać innych linii ;) To było tak tylko na przyszłość. Lepiej pociągnąć tą metodę, którą podał dareg bo widać, że obiekty już masz. Jeśli nie masz shella to użyj pusha. tob01 -> owszem wypycha. Zobacz w załączniku.
kannu Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 serwusik:) ja juz novakowi tlumaczylem zeby zrobil to loftem. dodatkowo proponowałem jako shape uzyc circle w circle - podwojnego okregu. Tam sa dodatkowe mozliwosci w formie pogrubiania żył - opcja scale na lofcie. warto przypilnowac , zeby kształt potem był zamkniety na krawedziach denkiem (cap) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Rekomendowane odpowiedzi