Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam problem z lustrem i nie wiem czego i gdzie szukac. mam lazienke bez okna i jak nie ma GI to lustro jest . jak wlaczam GI to lustro robi sie czarna dziura. w sumie to wszystko jest teraz bez odbic...czy ktos wie czemu?

wogole ciezko ustwic swiatlo. moze ktos moze podpowiedziec jakie tam wrzucic oswietlenie?

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modele strasznie kanciaste!! Warto by poprawić zyskasz na jakości efektu końcowego!! Co do światła to może zrób jedną ścianę odwarom (przecież i tak jej nie widać) i wstaw tam światło v-rayowskie, popraw przede wszystkim modele a światło to krok następny

Napisano
  • Autor

materialy vray. nei wiem czemu ale chrom to wogole kiepski wychodzi :[

swiatla mam 2 vray(sphere) przy suficie i dodatkowo area omni bo bylo strasznie ciemno.

co do modeli to raczej juz takie zostana.

Napisano

a moze w materiale lustra wpakowales mape typu "raytraced"? vray tego nie obsuguje , zastosuj VrayMap.

Co do oświetlenia to łazienkach przeważnie stosuje sie jakies halogeny czyli oświetlenie punktowe - mogą to być zwykłe omni albo swiatla vraya. Problemem są też przepalenia - żeby je zlikwidowac pokombinuj z ustawiniami w zakladce G-buffer w ustawieniach vraya (wybróbuj np. HSV Exponential)

Napisano
  • Autor

nie mam materialow raytraced. wszytkie vray. moze cos pomijam w ustawieniach materialu albo rendera?cokolwiek zmienie lustra ciagle czarne:[..

Napisano

zaznacz polygony i wcisnij flip w edit poly

 

poprostu mogą być tyłem do przodu, a vray nie liczy reflection/refraction dla przewroconych polygonów

 

albo zaznacz w materiale vraya "reflect on back side"

Napisano
  • Autor

znalezione!!:))hehh, ale to byl banal. gapiostwo straszne - odznaczony byl reflective przy GI. po co i dlaczego? nie mam pojecia..;) musialo sie kliknac przez przypadek a 3 dni zmarnowane..

 

dzieki wielkie tym ktorzy zechcieli cos pomoc

Napisano

No własnie - reflective w GI jest standardowo wyłaczony. Bardzo dziwne z tym lustrem. W każdym razie najprostsze lustro wyglada tak (materiał Vray):

diffuse: dowolny

reflect: biały

refract: czarny

 

powinien być odznaczony fresnel reflections - może to właśnie było przyczyną braku odbic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności