Napisano 12 Marzec 200618 l mam problem z lustrem i nie wiem czego i gdzie szukac. mam lazienke bez okna i jak nie ma GI to lustro jest . jak wlaczam GI to lustro robi sie czarna dziura. w sumie to wszystko jest teraz bez odbic...czy ktos wie czemu? wogole ciezko ustwic swiatlo. moze ktos moze podpowiedziec jakie tam wrzucic oswietlenie?
Napisano 12 Marzec 200618 l Modele strasznie kanciaste!! Warto by poprawić zyskasz na jakości efektu końcowego!! Co do światła to może zrób jedną ścianę odwarom (przecież i tak jej nie widać) i wstaw tam światło v-rayowskie, popraw przede wszystkim modele a światło to krok następny
Napisano 12 Marzec 200618 l Autor materialy vray. nei wiem czemu ale chrom to wogole kiepski wychodzi :[ swiatla mam 2 vray(sphere) przy suficie i dodatkowo area omni bo bylo strasznie ciemno. co do modeli to raczej juz takie zostana.
Napisano 13 Marzec 200618 l a moze w materiale lustra wpakowales mape typu "raytraced"? vray tego nie obsuguje , zastosuj VrayMap. Co do oświetlenia to łazienkach przeważnie stosuje sie jakies halogeny czyli oświetlenie punktowe - mogą to być zwykłe omni albo swiatla vraya. Problemem są też przepalenia - żeby je zlikwidowac pokombinuj z ustawiniami w zakladce G-buffer w ustawieniach vraya (wybróbuj np. HSV Exponential)
Napisano 13 Marzec 200618 l Autor nie mam materialow raytraced. wszytkie vray. moze cos pomijam w ustawieniach materialu albo rendera?cokolwiek zmienie lustra ciagle czarne:[..
Napisano 13 Marzec 200618 l zaznacz polygony i wcisnij flip w edit poly poprostu mogą być tyłem do przodu, a vray nie liczy reflection/refraction dla przewroconych polygonów albo zaznacz w materiale vraya "reflect on back side"
Napisano 13 Marzec 200618 l Autor znalezione!!:))hehh, ale to byl banal. gapiostwo straszne - odznaczony byl reflective przy GI. po co i dlaczego? nie mam pojecia..;) musialo sie kliknac przez przypadek a 3 dni zmarnowane.. dzieki wielkie tym ktorzy zechcieli cos pomoc
Napisano 14 Marzec 200618 l No własnie - reflective w GI jest standardowo wyłaczony. Bardzo dziwne z tym lustrem. W każdym razie najprostsze lustro wyglada tak (materiał Vray): diffuse: dowolny reflect: biały refract: czarny powinien być odznaczony fresnel reflections - może to właśnie było przyczyną braku odbic.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto