Jump to content

Jak dobrze ustawić szkice?


KamillM

Recommended Posts

Witam,

 

przymierzam się do zrobienia samochodu w Rhino i napotkałem pierwszy problem... mianowicie, jak ustawić szkice w Rhino? Chodzi mi szczególnie o to, jak można zrobić płaszczyzny o określonych wymiarach? :?

 

---

pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 21
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

robisz poprostu prostokąty w wymiarach samochodu z gory, boku itd. byle w skali 1:1 potem jest prosciej duzo w pracy z modelem nietrzeba zmyslac przy filletach itp. a poem jak masz ldnie dociete printy to poprostu ustawiasz z wlaczonym osnapem do endow i musi psowac idealnie oile printy sa idealne co jest rzadkoscia

Link to comment
Share on other sites

fajnie Bzyku ale w Rhino jest jeden problem - a moze ja nie wiem ( co teraz moze byc bardzo prawdopodobne bo Rhino dawno nie odpalalem :) ) - mianowicie jest funkcja Align ale nie dziala jak bym chcial czyli tak jak w AutoCAD'zie :D - jest wiecej zabawy...a przy okazji Bzyku poweidz mi czy modele w Rhino robisz na zasadzie - obrysowujesz wszyskie linie z bluprintow - potem ustawiasz je na odpowiednie rzutnie a potem to juz jeszedz z modelowaniem czy ustawiasz poszczegolne bluprinty na widoki i dzialasz na biezaaco ? - takie to infantylne pytanko ale ciekaw jestem :D

Link to comment
Share on other sites

nieznam autocada wiec nie powiem jak tam jest aling hym niby jets w rhino sr4 standardowo ale nigdy nie uzywalem wystarczy mi osnap no chyba ze chodzi o aling imageplanow tylko. co do drugiego to raczej nigdy nie obrysowuje niczego bo raczej niemam ochoty jedyny model ktory musialem tak robic to fluence bo bez printow a tak to na zywca sie jedzie

Link to comment
Share on other sites

hehe nawet nei wiesz jak mi pomogles :) - bo ja tez leniwy jestem ( a podpatrzylem takie dzialanie u Suurlanda) - mam na tapecie BMW e24 i chcialem sie z nim zmierzyc wlasnie w Rhino bo swego czasu zaczolem sie nim bawic ale poprzez rozne syt. i ...lenistwo mialem spora przerwe :) - ogolnie ten soft mi sie podoba bo zauwazylem ze podczas pracy nie ma tak wiele narzedzi - barzdiej liczy sie podejscie do wymodelowania elementu... no i ofkoz korzzystajac z okazji zapytam- do golego Rhino 3.0 co warto dodac by sie wygodniej pracowalo - czesto fillety mnie gnebia

Link to comment
Share on other sites

no to ladnei - ja widze wiem niewiele o tym programie - coz to to cale SR4 or 5 :) - pakiet uzupelniajacy ?? czy jak i wogoole do czego to ??? o dzizas :D...ogolnie pracuje w maxie a tam NURBSY sa jakie sa :D wiec to co oferuje Rhino jest i tak zdumiewajace ale widze ze to nei wszystko :D

Link to comment
Share on other sites

RH3 SR4 czy SR5 niema nic do filletow nawet powiem ze jak bedzie rhino4 to i tak fillety czy juz sa do bani tyle zze pare dodatkowych opcji jak variable radius, distance i between ale distance diala jak chce i ma malo wspulnego z ta fajna przydatna rzecza i takie jest i bedzie narazie rhino i jego fillety jak recznie nie zrobisz to bedzie zawsze kicha no prawie zawsze ;)

Link to comment
Share on other sites

...to zapytam w takim razie jak robisz fillety np laczace ramiona felgi z obrecza felgi (ktore niekiedy maja rozne przekroje) - uzywasz po prostu blend surface czy robisz to wykorzystujac jakies krzywe wyznaczajace ksztalt fillet'u ?

Link to comment
Share on other sites

jasne ze mozna :) np single mesh face -podajesz wartosci naroznikow w osiach x,y np 0,0 5,0 5,5 0,5 - niestety nie dziala "relative coordinates" jednak przy uzyciu Mesh Plane juz dziala (mozna tez po prostu podal dlugosc i szerokosc) - mozna tez dosc szybko zrobic to rysujac polilinie o danej jednej dlugosci a potem extrudowac ja o druga zadana wartosc...aha jezeli potrzebujesz tego zeby ustawic szkice korzystajac z naroznikow (do osnap'u o ktorym pisal Bzyku) to chyba wystarczy uzyc rectangle? -tworzenie jak Mesh Plane wiec tylko zaznaczasz punkt poczatkowy i wpisujesz odpowiednie wartosci dla dlugosci i szerokosci

Link to comment
Share on other sites

ja jakos wole nakladac jednak blueprinty na plane'a jako texture bitmap, mozna wtedy sobie ustawic przezroczystosc materialu i swobodnie przesuwac szkice, co pewnie bedziesz musial robic wielokrotnie gdyz proprocje bluepirntow sa nieraz ostro kopniete, co do SR to bez chociazby 3 raczej nie masz szans na wyeksportowanie modelu bez setek blędów

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy