Napisano 13 Marzec 200618 l Witam, przymierzam się do zrobienia samochodu w Rhino i napotkałem pierwszy problem... mianowicie, jak ustawić szkice w Rhino? Chodzi mi szczególnie o to, jak można zrobić płaszczyzny o określonych wymiarach? :? --- pzdr
Napisano 13 Marzec 200618 l robisz poprostu prostokąty w wymiarach samochodu z gory, boku itd. byle w skali 1:1 potem jest prosciej duzo w pracy z modelem nietrzeba zmyslac przy filletach itp. a poem jak masz ldnie dociete printy to poprostu ustawiasz z wlaczonym osnapem do endow i musi psowac idealnie oile printy sa idealne co jest rzadkoscia
Napisano 15 Marzec 200618 l fajnie Bzyku ale w Rhino jest jeden problem - a moze ja nie wiem ( co teraz moze byc bardzo prawdopodobne bo Rhino dawno nie odpalalem :) ) - mianowicie jest funkcja Align ale nie dziala jak bym chcial czyli tak jak w AutoCAD'zie :D - jest wiecej zabawy...a przy okazji Bzyku poweidz mi czy modele w Rhino robisz na zasadzie - obrysowujesz wszyskie linie z bluprintow - potem ustawiasz je na odpowiednie rzutnie a potem to juz jeszedz z modelowaniem czy ustawiasz poszczegolne bluprinty na widoki i dzialasz na biezaaco ? - takie to infantylne pytanko ale ciekaw jestem :D
Napisano 15 Marzec 200618 l nieznam autocada wiec nie powiem jak tam jest aling hym niby jets w rhino sr4 standardowo ale nigdy nie uzywalem wystarczy mi osnap no chyba ze chodzi o aling imageplanow tylko. co do drugiego to raczej nigdy nie obrysowuje niczego bo raczej niemam ochoty jedyny model ktory musialem tak robic to fluence bo bez printow a tak to na zywca sie jedzie
Napisano 15 Marzec 200618 l hehe nawet nei wiesz jak mi pomogles :) - bo ja tez leniwy jestem ( a podpatrzylem takie dzialanie u Suurlanda) - mam na tapecie BMW e24 i chcialem sie z nim zmierzyc wlasnie w Rhino bo swego czasu zaczolem sie nim bawic ale poprzez rozne syt. i ...lenistwo mialem spora przerwe :) - ogolnie ten soft mi sie podoba bo zauwazylem ze podczas pracy nie ma tak wiele narzedzi - barzdiej liczy sie podejscie do wymodelowania elementu... no i ofkoz korzzystajac z okazji zapytam- do golego Rhino 3.0 co warto dodac by sie wygodniej pracowalo - czesto fillety mnie gnebia
Napisano 15 Marzec 200618 l co znaczy golego 3.0 no jak bez SRów to nawet wolalbym rhino 2 :) ale najlepiej jest miec poprostu SR4 czy nowe SR5 jest wtym bonustools a rhino nie wymaga pluginow a przynajmniej ja nie uzywam
Napisano 15 Marzec 200618 l no to ladnei - ja widze wiem niewiele o tym programie - coz to to cale SR4 or 5 :) - pakiet uzupelniajacy ?? czy jak i wogoole do czego to ??? o dzizas :D...ogolnie pracuje w maxie a tam NURBSY sa jakie sa :D wiec to co oferuje Rhino jest i tak zdumiewajace ale widze ze to nei wszystko :D
Napisano 15 Marzec 200618 l a to rzumiem skad te czyste fillety - z tego co czytalem na forum to jedna z bolaczek rhino ale pewnie serwis packi nieco osladzaja prace :)
Napisano 16 Marzec 200618 l RH3 SR4 czy SR5 niema nic do filletow nawet powiem ze jak bedzie rhino4 to i tak fillety czy juz sa do bani tyle zze pare dodatkowych opcji jak variable radius, distance i between ale distance diala jak chce i ma malo wspulnego z ta fajna przydatna rzecza i takie jest i bedzie narazie rhino i jego fillety jak recznie nie zrobisz to bedzie zawsze kicha no prawie zawsze ;)
Napisano 16 Marzec 200618 l ...to zapytam w takim razie jak robisz fillety np laczace ramiona felgi z obrecza felgi (ktore niekiedy maja rozne przekroje) - uzywasz po prostu blend surface czy robisz to wykorzystujac jakies krzywe wyznaczajace ksztalt fillet'u ?
Napisano 16 Marzec 200618 l ostatnio sie nie przemeczam i jak mi cos niechce sie robic w rhino to robie to w studiotools i fillecik musi byc sliczny
Napisano 17 Marzec 200618 l Autor Dzięki Bzyku za odpowiedź, ale mam jeszcze jedno pytanie: czy w Rhino można robić płaszczyzny o określonych wymiarach? Czyli tak jak w Maxie - wpisujesz wartość szerokości długości... :D pzdr
Napisano 17 Marzec 200618 l jasne ze mozna :) np single mesh face -podajesz wartosci naroznikow w osiach x,y np 0,0 5,0 5,5 0,5 - niestety nie dziala "relative coordinates" jednak przy uzyciu Mesh Plane juz dziala (mozna tez po prostu podal dlugosc i szerokosc) - mozna tez dosc szybko zrobic to rysujac polilinie o danej jednej dlugosci a potem extrudowac ja o druga zadana wartosc...aha jezeli potrzebujesz tego zeby ustawic szkice korzystajac z naroznikow (do osnap'u o ktorym pisal Bzyku) to chyba wystarczy uzyc rectangle? -tworzenie jak Mesh Plane wiec tylko zaznaczasz punkt poczatkowy i wpisujesz odpowiednie wartosci dla dlugosci i szerokosci
Napisano 17 Marzec 200618 l :) - masz go na dole (zapewne) - ta zakladka pozwala ustawic przyciaganie do punktow, stycznych, przeciec itd - warto obczaic bo sie przyda bankowo :)
Napisano 17 Marzec 200618 l Autor Aaaa o to chodzi :P Używałem już tego, ale nie skojarzyłem nazwy ;) pzdr
Napisano 18 Marzec 200618 l wlasnie oto ale ostatnio az pomyslalem dlaczego osnap i jedyne co mi wpadlo do lba to skrot od nazwy object-snap
Napisano 20 Marzec 200618 l Autor Jeszcze jedno pytanko: co zrobić, żeby nałożony materiał (szkic) był widziany w Viewporcie?
Napisano 20 Marzec 200618 l ..nadal walczysz z bitmapa ?? - dlaczego nie uzyles funkcji View->Background Bitmap-> Place ??
Napisano 25 Marzec 200618 l ja jakos wole nakladac jednak blueprinty na plane'a jako texture bitmap, mozna wtedy sobie ustawic przezroczystosc materialu i swobodnie przesuwac szkice, co pewnie bedziesz musial robic wielokrotnie gdyz proprocje bluepirntow sa nieraz ostro kopniete, co do SR to bez chociazby 3 raczej nie masz szans na wyeksportowanie modelu bez setek blędów
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto