novice_user Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Witam Mam 2 amatorskie problemy... 1. W modelu muszę usunąć część polygonów, po usunięciu model staje się otwarty - widoczne są otwory. Jaką funkcją mogę doprowadzić do roszciągnięcia powierzchni na bazie zaznaczonych punktów ? 2. Chciałbym zanimować drgający delikatnie przedmiot. Po zaznaczeniu i wprowadzeniu Noise'a dla rotation w curve editorze, obiekt drga, tylko na samym początku zmienia swoje początkowe położeniu i potem już drga w tym nowym. Ja mógłbym ten problem rozwiążać ? Pojawił on się już w tym: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22889 poście, czy mógłby mi ktoś przybliżyć sposób jego rozwiązania ? bo nie bardzo mogę poradzić sobie z zaproponowanym rozwiązaniem... Z góry dzięki pomoc Pozdrawiam
piotrek Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Ad 1 - nie mam pojęcia o co ci chodzi - może zamiast usuwać plygony usuń niepotrzebne krawędzie?
novice_user Napisano 17 Marzec 2006 Autor Napisano 17 Marzec 2006 Już się tłumaczę. Na na rys01 jest przykładaowy model przed usunięciem extrudowanych polygonów. Na rys02 po usunięciu widać otwór - jak rozpiąć na nim płaszczyznę ?
piotrek Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Przejdź na poziom polygon, wciśnij przycisk create i klikaj pokolei na wierzchołki.
MaGuu Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 3 grosze: można też - jeśli masz np dziure po poligonie która ma miliony wierzchołków i nie chce Ci się po kolei klikać ;) - na poziomie Editable Poly przejść do Border - zaznaczyc rządany "obrys poligona" i kliknąc "Cap" cała powierzchnia się od razu wypełni :D
Hynol Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 Co niestety powoduje uciążliwości podczas zagęszczania (gdy kształt nie jest owalny, ale zagięty na przykład), bo poszczególne edge i tak trzeba ciąć ręcznie. Tak więc border i cap owszem, ale nie zawsze :)
novice_user Napisano 18 Marzec 2006 Autor Napisano 18 Marzec 2006 Zasugerowane przez MaGuu rozwiązanie również świetnie działa. Dzięki. Postanowiłem stworzyć osobny post w dziale 3ds maxa dla mojego drugiego problemu także sorki za zdublowanie :)
Rekomendowane odpowiedzi