novice_user Napisano 17 Marzec 2006 Share Napisano 17 Marzec 2006 Witam Mam 2 amatorskie problemy... 1. W modelu muszę usunąć część polygonów, po usunięciu model staje się otwarty - widoczne są otwory. Jaką funkcją mogę doprowadzić do roszciągnięcia powierzchni na bazie zaznaczonych punktów ? 2. Chciałbym zanimować drgający delikatnie przedmiot. Po zaznaczeniu i wprowadzeniu Noise'a dla rotation w curve editorze, obiekt drga, tylko na samym początku zmienia swoje początkowe położeniu i potem już drga w tym nowym. Ja mógłbym ten problem rozwiążać ? Pojawił on się już w tym: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22889 poście, czy mógłby mi ktoś przybliżyć sposób jego rozwiązania ? bo nie bardzo mogę poradzić sobie z zaproponowanym rozwiązaniem... Z góry dzięki pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 17 Marzec 2006 Share Napisano 17 Marzec 2006 Ad 1 - nie mam pojęcia o co ci chodzi - może zamiast usuwać plygony usuń niepotrzebne krawędzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
novice_user Napisano 17 Marzec 2006 Autor Share Napisano 17 Marzec 2006 Już się tłumaczę. Na na rys01 jest przykładaowy model przed usunięciem extrudowanych polygonów. Na rys02 po usunięciu widać otwór - jak rozpiąć na nim płaszczyznę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 17 Marzec 2006 Share Napisano 17 Marzec 2006 Przejdź na poziom polygon, wciśnij przycisk create i klikaj pokolei na wierzchołki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
novice_user Napisano 17 Marzec 2006 Autor Share Napisano 17 Marzec 2006 Dziękuję :) Tego potrzebowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 17 Marzec 2006 Share Napisano 17 Marzec 2006 3 grosze: można też - jeśli masz np dziure po poligonie która ma miliony wierzchołków i nie chce Ci się po kolei klikać ;) - na poziomie Editable Poly przejść do Border - zaznaczyc rządany "obrys poligona" i kliknąc "Cap" cała powierzchnia się od razu wypełni :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Marzec 2006 Share Napisano 17 Marzec 2006 Co niestety powoduje uciążliwości podczas zagęszczania (gdy kształt nie jest owalny, ale zagięty na przykład), bo poszczególne edge i tak trzeba ciąć ręcznie. Tak więc border i cap owszem, ale nie zawsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
novice_user Napisano 18 Marzec 2006 Autor Share Napisano 18 Marzec 2006 Zasugerowane przez MaGuu rozwiązanie również świetnie działa. Dzięki. Postanowiłem stworzyć osobny post w dziale 3ds maxa dla mojego drugiego problemu także sorki za zdublowanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi