KoNe0 Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Witam, ostatnio zająłem się odkrywaniem programu Blender. Postanowiłem wymodelować pistolet Beretta M92F w low poly. Wraz z poznawaniem nowych funkcji zajęło mi to niecałe 5 godzin. Chciałem sprawdzić jak efekt mojej pracy prezentuje się w 3Dsmax'ie, akurat nie miałem go na tym kompie (awaria procka), więc skorzystałem z Gmax'a (bardzo podobny program, z okrojonymi funkcjami, m.in. nie mozna robić render'ów). Exportowałem go wszystkimi możliwymi metodami, łącznie ze sciąganiem dodatkowych pluginów i zawsze efekt był ten sam (obrazki niżej - pierwszy przedstawia model prezentujący się w Blenderze, drugi - Gmax). Okazało się, że połowa polygonów jest poodwracana w drugą stronę, jednak widać to dopiero w Gmax'ie, bo Blender domyślnie nie wyświetla zwrotu polygonów. Teraz pytanie - Czy jest jakaś w miarę szybka metoda ich poodwracania, bo usuwanie i dodawanie nowych jest strasznie czasochłonne? Obiekt ma ponad 500 poly. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. ;)
Hynol Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Modyfikator normals. Opcja unify normal. Ewentualnie jeszcze flip jak nie w tą strone pójdą.
KoNe0 Napisano 21 Marzec 2006 Autor Napisano 21 Marzec 2006 Podziałało, nie wiem jak dziękować ;] Teraz do poodwracania mam tego jakieś 90% mniej. Pozdro.
Hynol Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Czasem pomaga porozbijanie subobiektów na oddzielne meshe (detach) i na nich nakładanie modyfikatora. Jeżeli nie chce się naprawić, zawsze można próbować użyć materiału double sided, lub w standartowym zaznaczyć 2 sided.
Rekomendowane odpowiedzi