Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

No szkolny błąd mi wyskoczył pod koniec modelingu :D

Mam problemy z satysfakcjonującym połączenim powierzchni poniżej.

Ani glob. stich tego nie zrobi, ani ataching, chciałbym uniknąć przebudowy, a skończyć z patchami, które nadawałyby sie do teksturowania. Jakieś sufestie?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

podziel ten surface na dole po lewej na 2 częsci i później spróbój global stitch

Napisano
  • Autor

Jest to jakiś sposób, problem polega na tym, że zawsze będą powstały linie obrazujące łączenie, ja chce jednak scalić te płaszczyzny w okolicach oczodołu.

 

Jeśli zastosuje stich z uzwględnieniem stich corners: closest knot; stich edges: match params i stich smoothnes: tangents to uzyskuje w sumie dobry wynik, krawędzie przylegają punkty rogów też ale i tak widać pod pewnymi kątami widzenia łaczenie (może zwiększenie teselacji by przy renderingu wygładziłoby ten szew, no ale nie o to chodzi). A w dalszej kolejności atachnig niszczymi geometrię

 

Łatka po lewej na dole i prawa scali się (atached), bo ilość span'ów jest parzysta, zreszta moge przebudowac powierzchnię. Jednak łatka po lewej u góry nijak przystaje do tych dwóch scalonych, w zależności od kolejności zaznaczenia poszczególnych łatek przed atachingiem, albo znikaja mi detale na powiece, albo łatka wywraca się na druga stronę.

 

Po prostu jeden punkt łączy 5 "face"ów"

 

Ps. jak jade stichem to uzyskuje coś takiego, w niektorych miejsach widać szwy, no ale nie ma bata żeby te łatki połączyć, jest jakaś nadzieja czy musze przebudować?

Napisano

jesli to ma wyjsc ladnie, to zostaw sobie na pamiatke i nalep na scianie :) i przebuduj, bo nurbsy maja cos wspolnego z topologia, i to co jest nie przejdzie gladko,

ja zeby sie nie stresowac wole wierzcholki, za nerwowy jestem na nurbsy :)

Napisano
  • Autor

No można powiedzieć, że z daleka nie wyglada źle :D, no ale moje 1 zetknięcie sie z nurbsami to porażka :(

 

 

ps

Kuknąłem na maya help i tam w opisie narzedzia stich tool (automatically stich...) jest przykład łączenia krawędzi dokładnie w takiej samej sytuacji jak moja, to znaczy w jednym punkcie zbiega sie 5 face'ów.

Jesli w przykładzie dot krawędzi i narzędzia stich przyjmuje się taka geometrię, oznacza to , że istnieje jakiś sposób łączenia w jednym punkcie pięci surface'ów.

Napisano

Miałem ten sam problem i do dziś nie wiem jak to zrobić global stitchem. Jak w jednym miejscu się zeszło to w innym rozjechało (po artisanie)... Ja bym to zrobił tak. Podzieliłbym te surface na 5 części i połączył vertexy. Pozdr.

Napisano
  • Autor

No błąd wynika z małej dysypliny prowadzenia siatki, w sumie jedyna metoda znana mi na tym etapie to ciągłe detachnig i ataching oraz korzystanie z glob stich tool, po kilku razach krawedzie zaczynają do siebie pasować i powierzchnie robia się coraz bardziej spójne, aczkolwiek to bezsensu metoda - prawie wyrobnictwo. Doceniam nurbsy ale jesli chodzi o poprawienia błędów siatki to wymiakęja w porównaniu z polygoami.

 

Inna sprawa to taka, że naprawde trzeba mieć bezbłędna geometrię, aby móc "połataną" powierzchnię modelu scalić w jedną ciągłą powierzchnię, ataching na tym poziomie sie nie sprawdza.

 

 

ps

ok, co to jest artisan :D? kolejny raz mi miga te słowo :D i nie wiem co to, ino mnie nie zlinczujcie :D

Napisano

Artisan to nazwa narzędzia kryjącego się pod Sculpt Geometry Tool;) . Pozdr.

Napisano

No nie tylko. Mainem tym określa się wszystkie narzędzia, które używamy jak pędzla - wszystkie narzędzia Paint (np. Paint Skin Weights Tool, Paint Selection Tool) i oczywiście to co adik_u wspomniał. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.