goral_44 Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 Witam. Zajmuje się modelowaniem okrętów i mam problem dotyczący łańcuchów. Na pokładach niektórych jednostek są ich kilometry, a robiąc każde ogniwo osobno uzyskuje coś co mój komp nie jest w stanie uciągnąć. Pozdrawiam. Waldek (pytanie dodane przez moderatora) Jak mozna ograniczyc ilosc geometrii uzytej w scenie, tak aby komputer mogl to uciagnac?
vv3k70r Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 jakkolwiek odpowiedz brzmi: zrob dlugiego planea i narysuj na nim co drugie ogniwo (texture) skopiuj, przesun o ogniwo, obroc o 90 stopni, zatachujij rozwies na statku spliney jako prowadnice, i path z daleka wyglada ok, jak chcesz lepiej, to zrob lanuch z malych kulek spline, daj im renderable, thicknes, sides, takie tam glupoty, zrob lancuch, nawin na line, nie bedzie ich widac w viewporcie jako wierzcholkow (chyba ze dasz genereacje koordynatow) a wyrenderuje sie jako lanuch
owca Napisano 9 Kwiecień 2006 Napisano 9 Kwiecień 2006 vv3k70r: chyba o to chciał zapytać... ...i trafiłeś z odpowiedzią...
goral_44 Napisano 9 Kwiecień 2006 Autor Napisano 9 Kwiecień 2006 Właśnie zaczynam kombinować co będzie lepiej. Dzięki. Pozdrawiam. Waldek
adamkos Napisano 10 Kwiecień 2006 Napisano 10 Kwiecień 2006 Kiedy robie powtarzalne elementy zawsze uzywam geometrii typu instance a nie copy. wtedy zajmuja one w pliku i pamieci kompa minimalna ilosc miejsca, a vray potrafi to tez bez problemu zrenderowac. Gorzej jesli twoj renderer nie umie obslugiwac "zklonowanej" geometrii. W moim przypadku ta metoda sprawdza sie dla drzew, mysle ze z lancuchami tez sobie poradzi. Moze dobrym pomyslem byloby zbudowac bloki po kilka ogniw i te bloki dopiero klonowac.
Rekomendowane odpowiedzi