Jump to content

Scena 3D: Battleground (Pokój szachisty)


Recommended Posts

Witam. Większość zna tę prackę z WIP-ów gdzie istniała pod tytułem "pokój szachisty". Pisałem tam, że to nie jest ostateczny tytuł i, że nie zdradzę prawdziwego przesłania, puki nie ukończe prac nad tym projektem. Prace skończyłem więc do rzeczy :) (pewnie to nie zabrzmi tak jakbym chciał, bo pisanie wychodzi mi gorzej niż grafika) :

 

Pokój ten przedstawia walkę dwojga ludzi. Są oni tak nią zajęci, że nie zauważają otaczającego ich świata. Pielęgnują te negatywne emocje pomimo tego, że ta kłótnia tak na prawdę nie ma sensu.

 

Wszystkich symboli w tej scence nie umieszczałem jakoś umyślnie, najpierw powstała wizja i emocje jakie ma przedstawiać, dopiero po narysowaniu szkiców zacząłem zauważać co oznaczają poszczególne elementy. Każdy element tej sceny ma swoje znaczenie (dla tego tak bardzo nie chciałem zmieniać niektórych rzeczy :))

 

Od strony technicznej: jest to moja najbardziej kompletna praca, zgadza się z pierwotną wizją, jak przypuszczam to dla tego, że zacząłem (pierwszy raz) od rysowania szkiców.

 

szkic 1

szkic 2

 

battle.jpg

Link to comment
Share on other sites

jakos to przeslanie do mnie nietrafia a od sprawy technicznej - uwazam ze skoro pomieszczenie jest takie puste to mogles choc troche bardziej popracowac na sianami i oknem. Pierwsze co to np. lustwy ktore powiny byc miedzy sciana a podloga. I to okno - patrzac mam wrazenie ze jest minimalnie grubsze od zegara szachistow. Parapet tez jakis marny. Swiecace sie klamki no i szybka - albo jej brak. Mogles choc troche ja pobrudzic albo dac jakas plame ;]

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że pokopałem troche proporcje, za późno się jednak zorientowałem, że nie jest tak jak być powinno. Jak chciałem coś przeskalować to się wszystko zaczęło sypać i zwyczajnie źle wyglądało.

 

Jestem, możnaby rzec, początkujący i nie wiem tak dokładnie jak swszystko zrobić, np wyżej już wspomniane plamy. Kombinowanie z różnymi teksturami też mi niezbyt wychodzi.

 

Klamki świecą przez GI, nie wiem jak zrobić żeby nie świeciły.

 

Natomiast o listwach przy podłodze zwyczajnie zapomniałem i do tego błędu przyznaję się bez bicia.

Link to comment
Share on other sites

Nauka wyciągnięta - przy następnej okazji postaram się z niej skorzystać :).

 

Raczej (choć może jeszcze zmienię zdanie) nie będę poprawiał tego bo czasu mało, a im więcej czasu poświęcam na 3d maxa tym mniej uwagi poświęcam studiom.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy