LukaszZ Napisano 13 Kwiecień 2006 Napisano 13 Kwiecień 2006 Otóż: Użyłem opcji Render to texture, plik zapisał się w tga, wszystko ładnie, pięknie, edytowałem w PSie (tak, zapisałem jako tga, znam sie troche na tym:P) i zapisałem... No i teraz problem: jak przypisac objektowi tą grafikę? bezpośrednio tego tga jako mapki dodać nie można, więc nie wiem. :( Help...
LukaszZ Napisano 13 Kwiecień 2006 Autor Napisano 13 Kwiecień 2006 Ech, a mógłby ktoś opisać co mam zrobić, żeby było dobrze? Nawet bmp z pliku się tak bezpośrednio nałożyć nie da... Jak dam teksturke ta do materiału to po prostu jest postac czarna w plamy takie jak- twarz, tors itd:P .
LukaszZ Napisano 13 Kwiecień 2006 Autor Napisano 13 Kwiecień 2006 Tak, inaczej nie umiem... Jak już pisałem- bezpośrednio nie chce się przydzielić. No, a ta mapka wygląda tak: http://www.fantasyart1.republika.pl/mapa.jpg (kopia w jpg. białe- przezroczyste).
zdeno Napisano 13 Kwiecień 2006 Napisano 13 Kwiecień 2006 jeżeli wypaliłeś tą texturę w MAXie to prawdopodobnie jest ona dopasowana do mapowania 3 kanału UV (taki numer kanału max nadaje z automatu) . automatic unwrap (sam rozłożył za Ciebie siatkę). jak już załadujesz .tga do slotu Diffuse to kliknij ten slot aby wejść do ustawień bitmapy. tam znajdź MAP CHANNEL w zakładce COORDINATES i wpisz liczbę 3. Pokazujesz maxowi w jaki sposób ma rzutować obrazek na mesha. 1
LukaszZ Napisano 14 Kwiecień 2006 Autor Napisano 14 Kwiecień 2006 Nom, dzięki. :) O to chodziło... Tylko te mapy wychozą strasznie rozczłonkowane i nie wiadomo co jest co :P jest na to jakis sposób? :/
zdeno Napisano 14 Kwiecień 2006 Napisano 14 Kwiecień 2006 Tak oczywiście że jest! Należy najpierw rozłożyć UV na którymkolwiek kanale. Dopiero po tym procesie wypalić teksturę. Należy przed tym przełączyć się z automatic unwrap na existing channel (w panelu render to texture) i wybrać ten numer na którym masz rozłożoną UVkę. Rozładanie współrzędnych UV wykonuje sie modyfikatorem UnwrapUV. Jego działanie jest dosyć rozbudowane tak też poszukaj na tym forum tutoriali, jest tego sporo. polecam też F1 w helpie maxa jest wszystko przystepnie wytłumaczone. Można też najpierw wypalić teksturę tak jak to zrobiłeś za pierwszym razem. Przejść do modyfikatora automatic unvrap i pod guziczkiem Edit możesz poszczególne fragementy siatki współrzędnych łaczyć ze sobą za pomocą WELD albo STITCH. Następnie jak już bedziesz miał dobrze (ekonomicznie) rozłożoną UV wypalić na tym kanale teksture jeszcze raz. walcz jak lew i polecam F1 (hasła do odszukania, unwrap, stitch, flatten, pack UV, render to texture)
LukaszZ Napisano 15 Kwiecień 2006 Autor Napisano 15 Kwiecień 2006 Żebym to ja wiedział, jak rozłożyć UV na kanale... :/ A co do weld i stitch- jakies 100 kawałków mam n mapce, we większości nie wiem skąd są. :P OK, już wiem. :) Jak zaznacze punkt, pokazuje mi się na innym kawałku ten sam punkt, więc je trzeba złączyć. Dzięki. ;)
zdeno Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 No to właśnie rozpocząłeś rozkładanie UVałki na kanale ;) polecam gorąco HELPA (F1) tam jest dobrze wytłumaczona główna zasada - a w tutkach można podejrzeć konkretne rozwiązania dla konkretnych obiektów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się