Skocz do zawartości

Render to texture


LukaszZ

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż: Użyłem opcji Render to texture, plik zapisał się w tga, wszystko ładnie, pięknie, edytowałem w PSie (tak, zapisałem jako tga, znam sie troche na tym:P) i zapisałem... No i teraz problem: jak przypisac objektowi tą grafikę? bezpośrednio tego tga jako mapki dodać nie można, więc nie wiem. :( Help...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jeżeli wypaliłeś tą texturę w MAXie to prawdopodobnie jest ona dopasowana do mapowania 3 kanału UV (taki numer kanału max nadaje z automatu) . automatic unwrap (sam rozłożył za Ciebie siatkę).

jak już załadujesz .tga do slotu Diffuse to kliknij ten slot aby wejść do ustawień bitmapy. tam znajdź MAP CHANNEL w zakładce COORDINATES i wpisz liczbę 3.

Pokazujesz maxowi w jaki sposób ma rzutować obrazek na mesha.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście że jest!

Należy najpierw rozłożyć UV na którymkolwiek kanale. Dopiero po tym procesie wypalić teksturę. Należy przed tym przełączyć się z automatic unwrap na existing channel (w panelu render to texture) i wybrać ten numer na którym masz rozłożoną UVkę.

Rozładanie współrzędnych UV wykonuje sie modyfikatorem UnwrapUV. Jego działanie jest dosyć rozbudowane tak też poszukaj na tym forum tutoriali, jest tego sporo. polecam też F1 w helpie maxa jest wszystko przystepnie wytłumaczone.

Można też najpierw wypalić teksturę tak jak to zrobiłeś za pierwszym razem.

Przejść do modyfikatora automatic unvrap i pod guziczkiem Edit możesz poszczególne fragementy siatki współrzędnych łaczyć ze sobą za pomocą WELD albo STITCH.

Następnie jak już bedziesz miał dobrze (ekonomicznie) rozłożoną UV wypalić na tym kanale teksture jeszcze raz.

walcz jak lew i polecam F1 (hasła do odszukania, unwrap, stitch, flatten, pack UV, render to texture)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebym to ja wiedział, jak rozłożyć UV na kanale... :/ A co do weld i stitch- jakies 100 kawałków mam n mapce, we większości nie wiem skąd są. :P OK, już wiem. :) Jak zaznacze punkt, pokazuje mi się na innym kawałku ten sam punkt, więc je trzeba złączyć. Dzięki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności