Skocz do zawartości

[wnętrza] WIP Wizualizacja witraża dla UAM Wydz. Biologii


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum!

 

Od pewnego czasu dłubię w 3DS Maxie scenę - wizualkę mojej pracy dyplomowej - witraża dla budynku wydz. biologii poznańskiego uniwersytetu. (Ze względu na ogrom kosztów itd. itp. projekt głównie wirtualny...).

 

Tu jest projekt witraża (wizualka 2D ;) ):

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz01copy.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz02copy.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz03copy.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz04copy.jpg

 

Tu są wykonane fragmenty:

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc1a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc2a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc3a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc4a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz05.jpg

 

Tu parę dodatkowych zdjęć budynku (z zew. i wew.) - tak mają wyglądać wizualki.... :)

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii001_small.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii011_small.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii027_small.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii032_small.jpg

 

No a tak wyglądają na razie...

 

wiz1.jpg

 

wiz2.jpg

 

wiz3.jpg

 

building_53.jpg

 

Nie ma jeszcze szczegółów (lampki w suficie, kosze na śmieci), jak i większej części roślinności (choć mam także bananowca i jakieś inne drzewko w zanadrzu...). Materiałów po większości nie ma lub są niedoskonałe.

 

Docelowo planuję zrobić także animację (ruch kamery i światła), więc roślliność chcę zrobić w miarę low-poly (żeby w ogóle wyrenderować to kiedykolwiek).

Całość pracy traktuję jako naukę grafy 3D (mam jakieś doświadczenie, ale daleko mi do profesjonalizmu), dlatego wpierw chcę zrobić porządnie cały budynek i roślinki, a później dopiero wrzucę witraż do sceny.

 

Byłbym wdzięczny za wszelką konstruktywną krytykę oraz sugestie jak co rozwiązać, na co zwrócić uwagę itp.

Renderuję we VRayu (była już przesiadka z mentalraya...).

 

Z góry dzięki!

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm... może powinienem wymodelować jakiś samochód albo potwora, żeby przykuć waszą uwagę? Albo może po prostu wpisowego nie zapłaciłem...? ;)

 

Sorry za podwójnego posta - miałem cichą nadzieję na jakiś komentarzyk czy uwagi osób bardziej doświadczonych w grafie 3D, więc daję sobie drugą szansę... ;)

 

Pozdrawiam!

Napisano

korytarzyk z roślinności jest nieco za ciemny. fakt że fotka jest przepalona, wiec nie musisz robić tak samo, ale jednak dodałbym tam nieco światła. i światło jest też nieco za żółte, ta biel powinna wpadać nawet w lekki błekit.

 

w ujęciu z wielką przeszkloną ścianą zwieksz kontrast miedzy miejscami zacienionymi i bezpośrednio oswietlonymi

Napisano

bardzo ładne, podoba mi sie oświetlenie, szczególnie w scence z tą rośliną, napisz troche o ustawieniach świateł, albo zapodaj screenshota z maxa z bocznego viewportu.

Napisano
Hmm... może powinienem wymodelować jakiś samochód albo potwora, żeby przykuć waszą uwagę? Albo może po prostu wpisowego nie zapłaciłem...? ;)

 

He He. Przyzwyczaj się. Czasem człowiek pracuje nad czymś po nocach a dostanie może z 5 komentów i tyle. ***** blada. Sorry no bonus.

Zreszką ostatnio jakoś cicho na forum jest.

 

Co do pracy:

No nie poszalałeś. Widze że prodekt duży to może i chęci zabrakło na konkretne materiały, oświetlenie i render. Ale w końcu to wip więc powinno być lepiej.

Ogólnie bardzo nudno. Najciekawszym miejscem jak narazie jest ta palemka. A reszta to flaki w oleju.

 

Pomysł z witrażem taki sobie. Wydaj mi się że będzie to wyglądało jak kościł.

Tyle odemnie jak narazie.

Napisano

Byłem tam kiedys choć nie w celu studiowania i faktycznie wygląda bardzo podobnie. Moja siostra, która studiuje na tym wydziale mowi, że to kawał dobrej roboty i że ten witraz całkeim ładnie się prezentuje i mógłby tam być na prawdę. Podobno na 3 zdjęciu za barierką po lewej powinno być zejście na dół:P Ładny miateriał płytek. To pracuj nad bananowcami:D

Napisano

Freedom Fighter:Siostra ma rację - schodki są, ale nie wiem, czy je wymodeluję, bo nie są specjalnie potrzebne dla prezentacji samego witraża. Generalnie modeluję hol z roślinnością bez korytarzy bocznych.

A materiał płytek to... zwykły Tiles... tyle że z bardzo rozproszonymi odbiciami i to pewnie go urozmaica kolorystycznie. Później dorzucę jakąś delikatną fakturkę kamienną.

 

Lis: praca w toku, więc ani modele ani światło czy materiały nie są jeszcze ostateczne. Chcę generalnie osiągnąć wrażenie takiego buszu, jaki jest w budynku, więc długa droga przede mną.

 

A co do witraża - po to m.in. robię wizualkę, żeby sprawdzić czy będzie kościelnie czy nie. Nie było to moim zamiarem, bo to w końcu uczelnia, a nie świątynia. Sam hol jest duży i przeszklony od góry, więc gotycki półmrok raczej temu pomieszczeniu nie grozi.

 

pikSar: nie mam teraz dostępu do sceny, więc zrzutu nie zrobię, ale oświetlenie jest proste - słońce (Target Direct) plus environment.

Napisano

Witam,

 

Postanowiłem wrócić do tej wizualki po długiej przerwie. Zapodaję parę renderów witrażu. Co o tym sądzicie?

 

building_69a.jpg

 

building_70a.jpg

 

building_71a.jpg

 

Wybaczcie fatalne GI na suficie - miał to być głównie test materiału szkła witrażowego.

 

Z góry dzięki za komentarze!

Napisano
jak zrobiłeś ten witraż ? napisz w kilku słowach

tekstura: szkic łączeń we Photoshopie, później "na czysto" w Corelu, później powrót do Photoshopa i malowanie.

materiał: Blend dwóch materiałów - witraż oraz łączenia ołowiane z czarnobiałą maską - rysunkiem łączeń. A sam materiał witraża miał w slocie Refract teksturę kolorową witraża (kolorki dość intensywne), Translucent - mapa w skali szarości - tam gdzie więcej farby tam biało, a w miejscach przezroczystych czarna. Do tego odpowiednia mapa Noise w Bumpie i IOR. I parę innych parametrów - w sumie poznałem chyba wszystkie opcje materiału Vrayowskiego i natknąłem się na każdy możliwy problem walcząc z tym matriałem... :)

 

 

------

Wizualce brakuje jeszcze otoczenia, nie ma tu roślin i ludzi - myślę, że to ożywi znacznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności