Jump to content

[wnętrza] WIP Wizualizacja witraża dla UAM Wydz. Biologii


Juliusz
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum!

 

Od pewnego czasu dłubię w 3DS Maxie scenę - wizualkę mojej pracy dyplomowej - witraża dla budynku wydz. biologii poznańskiego uniwersytetu. (Ze względu na ogrom kosztów itd. itp. projekt głównie wirtualny...).

 

Tu jest projekt witraża (wizualka 2D ;) ):

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz01copy.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz02copy.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz03copy.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz04copy.jpg

 

Tu są wykonane fragmenty:

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc1a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc2a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc3a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc4a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz05.jpg

 

Tu parę dodatkowych zdjęć budynku (z zew. i wew.) - tak mają wyglądać wizualki.... :)

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii001_small.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii011_small.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii027_small.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii032_small.jpg

 

No a tak wyglądają na razie...

 

wiz1.jpg

 

wiz2.jpg

 

wiz3.jpg

 

building_53.jpg

 

Nie ma jeszcze szczegółów (lampki w suficie, kosze na śmieci), jak i większej części roślinności (choć mam także bananowca i jakieś inne drzewko w zanadrzu...). Materiałów po większości nie ma lub są niedoskonałe.

 

Docelowo planuję zrobić także animację (ruch kamery i światła), więc roślliność chcę zrobić w miarę low-poly (żeby w ogóle wyrenderować to kiedykolwiek).

Całość pracy traktuję jako naukę grafy 3D (mam jakieś doświadczenie, ale daleko mi do profesjonalizmu), dlatego wpierw chcę zrobić porządnie cały budynek i roślinki, a później dopiero wrzucę witraż do sceny.

 

Byłbym wdzięczny za wszelką konstruktywną krytykę oraz sugestie jak co rozwiązać, na co zwrócić uwagę itp.

Renderuję we VRayu (była już przesiadka z mentalraya...).

 

Z góry dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Hmm... może powinienem wymodelować jakiś samochód albo potwora, żeby przykuć waszą uwagę? Albo może po prostu wpisowego nie zapłaciłem...? ;)

 

Sorry za podwójnego posta - miałem cichą nadzieję na jakiś komentarzyk czy uwagi osób bardziej doświadczonych w grafie 3D, więc daję sobie drugą szansę... ;)

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

korytarzyk z roślinności jest nieco za ciemny. fakt że fotka jest przepalona, wiec nie musisz robić tak samo, ale jednak dodałbym tam nieco światła. i światło jest też nieco za żółte, ta biel powinna wpadać nawet w lekki błekit.

 

w ujęciu z wielką przeszkloną ścianą zwieksz kontrast miedzy miejscami zacienionymi i bezpośrednio oswietlonymi

Link to comment
Share on other sites

Hmm... może powinienem wymodelować jakiś samochód albo potwora, żeby przykuć waszą uwagę? Albo może po prostu wpisowego nie zapłaciłem...? ;)

 

He He. Przyzwyczaj się. Czasem człowiek pracuje nad czymś po nocach a dostanie może z 5 komentów i tyle. ***** blada. Sorry no bonus.

Zreszką ostatnio jakoś cicho na forum jest.

 

Co do pracy:

No nie poszalałeś. Widze że prodekt duży to może i chęci zabrakło na konkretne materiały, oświetlenie i render. Ale w końcu to wip więc powinno być lepiej.

Ogólnie bardzo nudno. Najciekawszym miejscem jak narazie jest ta palemka. A reszta to flaki w oleju.

 

Pomysł z witrażem taki sobie. Wydaj mi się że będzie to wyglądało jak kościł.

Tyle odemnie jak narazie.

Link to comment
Share on other sites

Byłem tam kiedys choć nie w celu studiowania i faktycznie wygląda bardzo podobnie. Moja siostra, która studiuje na tym wydziale mowi, że to kawał dobrej roboty i że ten witraz całkeim ładnie się prezentuje i mógłby tam być na prawdę. Podobno na 3 zdjęciu za barierką po lewej powinno być zejście na dół:P Ładny miateriał płytek. To pracuj nad bananowcami:D

Link to comment
Share on other sites

Freedom Fighter:Siostra ma rację - schodki są, ale nie wiem, czy je wymodeluję, bo nie są specjalnie potrzebne dla prezentacji samego witraża. Generalnie modeluję hol z roślinnością bez korytarzy bocznych.

A materiał płytek to... zwykły Tiles... tyle że z bardzo rozproszonymi odbiciami i to pewnie go urozmaica kolorystycznie. Później dorzucę jakąś delikatną fakturkę kamienną.

 

Lis: praca w toku, więc ani modele ani światło czy materiały nie są jeszcze ostateczne. Chcę generalnie osiągnąć wrażenie takiego buszu, jaki jest w budynku, więc długa droga przede mną.

 

A co do witraża - po to m.in. robię wizualkę, żeby sprawdzić czy będzie kościelnie czy nie. Nie było to moim zamiarem, bo to w końcu uczelnia, a nie świątynia. Sam hol jest duży i przeszklony od góry, więc gotycki półmrok raczej temu pomieszczeniu nie grozi.

 

pikSar: nie mam teraz dostępu do sceny, więc zrzutu nie zrobię, ale oświetlenie jest proste - słońce (Target Direct) plus environment.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Postanowiłem wrócić do tej wizualki po długiej przerwie. Zapodaję parę renderów witrażu. Co o tym sądzicie?

 

building_69a.jpg

 

building_70a.jpg

 

building_71a.jpg

 

Wybaczcie fatalne GI na suficie - miał to być głównie test materiału szkła witrażowego.

 

Z góry dzięki za komentarze!

Link to comment
Share on other sites

jak zrobiłeś ten witraż ? napisz w kilku słowach

tekstura: szkic łączeń we Photoshopie, później "na czysto" w Corelu, później powrót do Photoshopa i malowanie.

materiał: Blend dwóch materiałów - witraż oraz łączenia ołowiane z czarnobiałą maską - rysunkiem łączeń. A sam materiał witraża miał w slocie Refract teksturę kolorową witraża (kolorki dość intensywne), Translucent - mapa w skali szarości - tam gdzie więcej farby tam biało, a w miejscach przezroczystych czarna. Do tego odpowiednia mapa Noise w Bumpie i IOR. I parę innych parametrów - w sumie poznałem chyba wszystkie opcje materiału Vrayowskiego i natknąłem się na każdy możliwy problem walcząc z tym matriałem... :)

 

 

------

Wizualce brakuje jeszcze otoczenia, nie ma tu roślin i ludzi - myślę, że to ożywi znacznie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy