Napisano 13 Kwiecień 200618 l Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum! Od pewnego czasu dłubię w 3DS Maxie scenę - wizualkę mojej pracy dyplomowej - witraża dla budynku wydz. biologii poznańskiego uniwersytetu. (Ze względu na ogrom kosztów itd. itp. projekt głównie wirtualny...). Tu jest projekt witraża (wizualka 2D ;) ): http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz01copy.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz02copy.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz03copy.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz04copy.jpg Tu są wykonane fragmenty: http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc1a.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc2a.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc3a.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/czesc4a.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/obrona/witraz05.jpg Tu parę dodatkowych zdjęć budynku (z zew. i wew.) - tak mają wyglądać wizualki.... :) http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii001_small.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii011_small.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii027_small.jpg http://img.photobucket.com/albums/v305/TodKnip/wiz/budynekBiologii032_small.jpg No a tak wyglądają na razie... Nie ma jeszcze szczegółów (lampki w suficie, kosze na śmieci), jak i większej części roślinności (choć mam także bananowca i jakieś inne drzewko w zanadrzu...). Materiałów po większości nie ma lub są niedoskonałe. Docelowo planuję zrobić także animację (ruch kamery i światła), więc roślliność chcę zrobić w miarę low-poly (żeby w ogóle wyrenderować to kiedykolwiek). Całość pracy traktuję jako naukę grafy 3D (mam jakieś doświadczenie, ale daleko mi do profesjonalizmu), dlatego wpierw chcę zrobić porządnie cały budynek i roślinki, a później dopiero wrzucę witraż do sceny. Byłbym wdzięczny za wszelką konstruktywną krytykę oraz sugestie jak co rozwiązać, na co zwrócić uwagę itp. Renderuję we VRayu (była już przesiadka z mentalraya...). Z góry dzięki!
Napisano 15 Kwiecień 200618 l Autor Hmm... może powinienem wymodelować jakiś samochód albo potwora, żeby przykuć waszą uwagę? Albo może po prostu wpisowego nie zapłaciłem...? ;) Sorry za podwójnego posta - miałem cichą nadzieję na jakiś komentarzyk czy uwagi osób bardziej doświadczonych w grafie 3D, więc daję sobie drugą szansę... ;) Pozdrawiam!
Napisano 15 Kwiecień 200618 l no ja napisze ze mi sie podoba :D troche pusto ale zawsze mzona dolozyc ludki :D
Napisano 15 Kwiecień 200618 l Witrażyk fajny (Super szkło :o), Budynek również, ale coś w nim pusto... Roślinki sam robiłeś?? Ja nie mogę oceniać bo sam słabo modeluję :P
Napisano 15 Kwiecień 200618 l korytarzyk z roślinności jest nieco za ciemny. fakt że fotka jest przepalona, wiec nie musisz robić tak samo, ale jednak dodałbym tam nieco światła. i światło jest też nieco za żółte, ta biel powinna wpadać nawet w lekki błekit. w ujęciu z wielką przeszkloną ścianą zwieksz kontrast miedzy miejscami zacienionymi i bezpośrednio oswietlonymi
Napisano 16 Kwiecień 200618 l bardzo ładne, podoba mi sie oświetlenie, szczególnie w scence z tą rośliną, napisz troche o ustawieniach świateł, albo zapodaj screenshota z maxa z bocznego viewportu.
Napisano 16 Kwiecień 200618 l Hmm... może powinienem wymodelować jakiś samochód albo potwora, żeby przykuć waszą uwagę? Albo może po prostu wpisowego nie zapłaciłem...? ;) He He. Przyzwyczaj się. Czasem człowiek pracuje nad czymś po nocach a dostanie może z 5 komentów i tyle. ***** blada. Sorry no bonus. Zreszką ostatnio jakoś cicho na forum jest. Co do pracy: No nie poszalałeś. Widze że prodekt duży to może i chęci zabrakło na konkretne materiały, oświetlenie i render. Ale w końcu to wip więc powinno być lepiej. Ogólnie bardzo nudno. Najciekawszym miejscem jak narazie jest ta palemka. A reszta to flaki w oleju. Pomysł z witrażem taki sobie. Wydaj mi się że będzie to wyglądało jak kościł. Tyle odemnie jak narazie.
Napisano 16 Kwiecień 200618 l Byłem tam kiedys choć nie w celu studiowania i faktycznie wygląda bardzo podobnie. Moja siostra, która studiuje na tym wydziale mowi, że to kawał dobrej roboty i że ten witraz całkeim ładnie się prezentuje i mógłby tam być na prawdę. Podobno na 3 zdjęciu za barierką po lewej powinno być zejście na dół:P Ładny miateriał płytek. To pracuj nad bananowcami:D
Napisano 16 Kwiecień 200618 l Autor Freedom Fighter:Siostra ma rację - schodki są, ale nie wiem, czy je wymodeluję, bo nie są specjalnie potrzebne dla prezentacji samego witraża. Generalnie modeluję hol z roślinnością bez korytarzy bocznych. A materiał płytek to... zwykły Tiles... tyle że z bardzo rozproszonymi odbiciami i to pewnie go urozmaica kolorystycznie. Później dorzucę jakąś delikatną fakturkę kamienną. Lis: praca w toku, więc ani modele ani światło czy materiały nie są jeszcze ostateczne. Chcę generalnie osiągnąć wrażenie takiego buszu, jaki jest w budynku, więc długa droga przede mną. A co do witraża - po to m.in. robię wizualkę, żeby sprawdzić czy będzie kościelnie czy nie. Nie było to moim zamiarem, bo to w końcu uczelnia, a nie świątynia. Sam hol jest duży i przeszklony od góry, więc gotycki półmrok raczej temu pomieszczeniu nie grozi. pikSar: nie mam teraz dostępu do sceny, więc zrzutu nie zrobię, ale oświetlenie jest proste - słońce (Target Direct) plus environment.
Napisano 16 Kwiecień 200618 l Proponuję przenieść wątek do działu ARCHITEKTURA, może tam przyciągniesz uwagę osób, które mogą Ci pomóc...;)
Napisano 20 Styczeń 200718 l Autor Witam, Postanowiłem wrócić do tej wizualki po długiej przerwie. Zapodaję parę renderów witrażu. Co o tym sądzicie? Wybaczcie fatalne GI na suficie - miał to być głównie test materiału szkła witrażowego. Z góry dzięki za komentarze!
Napisano 20 Styczeń 200718 l ja nie mam zastrzeżeń - jak zrobiłeś ten witraż ? napisz w kilku słowach
Napisano 20 Styczeń 200718 l Autor jak zrobiłeś ten witraż ? napisz w kilku słowach tekstura: szkic łączeń we Photoshopie, później "na czysto" w Corelu, później powrót do Photoshopa i malowanie. materiał: Blend dwóch materiałów - witraż oraz łączenia ołowiane z czarnobiałą maską - rysunkiem łączeń. A sam materiał witraża miał w slocie Refract teksturę kolorową witraża (kolorki dość intensywne), Translucent - mapa w skali szarości - tam gdzie więcej farby tam biało, a w miejscach przezroczystych czarna. Do tego odpowiednia mapa Noise w Bumpie i IOR. I parę innych parametrów - w sumie poznałem chyba wszystkie opcje materiału Vrayowskiego i natknąłem się na każdy możliwy problem walcząc z tym matriałem... :) ------ Wizualce brakuje jeszcze otoczenia, nie ma tu roślin i ludzi - myślę, że to ożywi znacznie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto