adik_u Napisano 17 Kwiecień 2006 Napisano 17 Kwiecień 2006 Witam. Na powierzchniach dobrze oświetlonych jest ok. W cieniach bump nie działa...??? Wydawało mi się, że to displacement jest uzależniony od oświetlenia? Co zrobić aby bump byl widoczny na calości???
mathix Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Eeee? Bump czy displacement? Bump tylko przestawia normalne powierzchni, tak, że ona udaje, że ma jakieś tam rowki i wypukłości, natomiast displacement faktycznie deformuje powierzchnię. Bumpa ma prawo nie być widać na nieoświetlonych powierzchniach - zobaczysz wtedy tylko czarny kształt oryginalnego obiektu. Displacement, natomiast wszędzie, pod każdym kątem wygląda tak samo. Niestety dłużej się liczy (chociaż to też zależy od renderera i ustawień).
adik_u Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 To co trzeba zrobić aby bump dobrze wyglądał w cieniach?
piotrek Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 Generalnie chyba nic nie zrobisz. Bump to iluzja, gra świateł, więc jeśli nie ma światła, nie ma bumpa. Możesz używać jako alternatywy dla bumpa displacement, jak wspomniał mathix. Np. mental ray świetnie sobie radzi z dispem.
mathix Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 Możesz też doświetlić trochę powierzchnię jakimś lekkim światłem z wyłączonym rzucaniem cieni. Do tego możesz połączyć światło z wybraną powierzchnią, żeby nie oświetlało innych (light linking).
adik_u Napisano 20 Kwiecień 2006 Autor Napisano 20 Kwiecień 2006 Hmmm... Np. na stronie 3d Total są tutki do prac tylko z mapami bump i w cieniach autorzy uzyskują rewelacyjne efekty. Nie znalazłem jednak słowa, jak to robią (jest tylko opis tworzenia materiałów).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się