netu Posted August 18, 2003 Share Posted August 18, 2003 zrobilem pewien ksztalt w 3ds, ale gdy robie go z lodu (nakladam textyre czy jak to sie tam nazywa- chodzi o to ze robi sie dany obiekt przezroczysty i wyglada jak z lodu),i jest on troche zawiniety tak ze 2 warstwy nakladaja sie na siebie przy renderowaniu i w tym miejscu jest czarno zamiast lodowo. Jaka funkcje mam wylaczyc zeby nie bylo tego brzydkiego efektu? moze to wina oswietlenia? na razie ustawilem 1 omni u gory. tak tylko zebym cos widzial. z gory dzieki za pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
klower Posted August 19, 2003 Share Posted August 19, 2003 hej wrzuc jakis render. sprawdz czy nie sklonowales tego objektu 2 razy i na tym drugim nie ma textury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
netu Posted August 20, 2003 Author Share Posted August 20, 2003 nie nie ma. bo to jest lisc. i jest troche zawiniety. i w miejscach gdzie jest zawiniety widac podwojna warstwe tego liscia. tyko ze tam gdzie jest ta podwojna warstwa to zamiast lodu jest taki brzydki czarny kolor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klower Posted August 20, 2003 Share Posted August 20, 2003 moze to jest wina cienia przez swiatlo, wrzuc ten render , trudno ocenic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAIN Posted August 23, 2003 Share Posted August 23, 2003 Nie wiem czy to pomoże ale spróbuj użyć materiału 2-side czyba że go uzywasz:) pozdro KAIN Link to comment Share on other sites More sharing options...
netu Posted August 23, 2003 Author Share Posted August 23, 2003 probowalem ten lisc zrobic z boxa. jest troche lepiej ale i tak jest taki efekt. poprawie go troche i zamieszcze zebyscie wiedzieli o co mi chodzi. ale to chyba tak musi byc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PENdzel Posted August 29, 2003 Share Posted August 29, 2003 musisz sie troszke jasniejk wyrazac bo piszesz chaotycznie i nie za bardzo wiadomo co co ci tak naprawde chodzi :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnet Posted September 2, 2003 Share Posted September 2, 2003 Podejrzewam, ze moze Ci chodzic o to, ze jak mniejszysz opacity w materiale tego lodu to obraz za tym obiektem ulega znacznej deformacji. Dzieje sie tak poniewaz za wysoki jest wspolczynnik zalamania swiatla przechodzacego przez ten kawalek lodu, a odpowiada za to wspolczynnik IOR(bynajmniej tak jest dla renderera fR) i domysle wynosi on chyba 1,5... z czego wspolczynnik zalamania swiatla w powietrzu to 1,001, a w wodzie 1,33.... sprobuj po prostu zmniejszyc ten wspolczynnik. mam nadzieje ze o to chodzilo, a jak nie to napisz cos wiecej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now