kuba_333 Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 Renderuję scenkę w Majce 7 Mentalem. MAm kilka pytań: 1. We wcześniejszych wersjach Mai było polecenie: Window/General Editors/Render Globals/Quality w 7 nie mogę tego znaleźć, może zostało zastąpione innym albo jest już zbędne? 2. Czy jak ustawiam opcje Mentala dla światła, to te same wpisuję w ustawienia rendera? 3. W GI mam ustawioną ilość photons=100 000 i pojawia się komunikat: "no photons stored after emitting 10 000 photons", gdzie jest błąd w ustawieniach? Pozdr.
piotrek Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 Ad. 3. Prawdopodobnie materiały nałożone na bryły są ignorowane przez fotony. Spróbuj dołączyć do materiałów shadery photons. Mozliwe też, że światło emituje fotony w pustą przestrzeń. Ad. 2. Nie pojmuję tego pytania... Ad. 1. Teraz nie chce mi się uruchamiać Maya aby to sprawdzić, ale chyba lista gotowych schematów ustawień na samej górze zakładki mentala powinna załatwić sprawę. Masz tam do wyboru preview, production itp.
kuba_333 Napisano 22 Kwiecień 2006 Autor Napisano 22 Kwiecień 2006 Ad. 2 Dla światła i dla render settings mam zakladkę Mental Ray czy dla GI i FG wpisuję te same wartości? Czym się różnią (ich działanie) te zakładki?
piotrek Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 Przecież w ustawieniach światła nie ma FG. Podobnie jest z GI. W ustawieniach światła w zakładce mental ray możesz określić "intensywność" fotonów, ich wygaszanie (exponential), sposób generowania cieni, ilość emitowanych fotonów oraz podpiąc ewentualnie jakieś shadery do światła. Natomiast w render settings określasz "jakość" globalnel iluminacji oraz Final Gatheringu.
morfi Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 To i ja mam pytanko. Jakie relacje muszą być pomiędzy zwykłym shaderem a shaderem photons? I jakie powinny być ustawienia shader photons aby wyłapywał fotony? Co zrobić aby fotony nie były emitowane w próżnię, zamknąć scenę sferą?
mathix Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 Dla photonowego shadera dajesz te same ustawienia co dla tego od surface. Wyłapywał fotony? No np. całkowicie czarny materiał pozabija wszystkie fotony, które w niego trafią. Sfera załatwi sprawę jeśli chodzi o uciekanie fotonów w nieskończoność. Dla światła i dla render settings mam zakladkę Mental Ray czy dla GI i FG wpisuję te same wartości? Czym się różnią (ich działanie) te zakładki?Poczytaj w docach, wszystko tam pisze. Krótko mówiąc - zarówno FG jak i GI są przykładami indirect illumination z tym, że FG opiera się na raytraycingu, a GI na fotonach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się