Jump to content

Mental Ray


kuba_333
 Share

Recommended Posts

Renderuję scenkę w Majce 7 Mentalem. MAm kilka pytań:

1. We wcześniejszych wersjach Mai było polecenie: Window/General Editors/Render Globals/Quality w 7 nie mogę tego znaleźć, może zostało zastąpione innym albo jest już zbędne?

2. Czy jak ustawiam opcje Mentala dla światła, to te same wpisuję w ustawienia rendera?

3. W GI mam ustawioną ilość photons=100 000 i pojawia się komunikat: "no photons stored after emitting 10 000 photons", gdzie jest błąd w ustawieniach?

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Ad. 3.

Prawdopodobnie materiały nałożone na bryły są ignorowane przez fotony. Spróbuj dołączyć do materiałów shadery photons. Mozliwe też, że światło emituje fotony w pustą przestrzeń.

 

Ad. 2.

Nie pojmuję tego pytania...

 

Ad. 1.

Teraz nie chce mi się uruchamiać Maya aby to sprawdzić, ale chyba lista gotowych schematów ustawień na samej górze zakładki mentala powinna załatwić sprawę. Masz tam do wyboru preview, production itp.

Link to comment
Share on other sites

Przecież w ustawieniach światła nie ma FG. Podobnie jest z GI.

 

W ustawieniach światła w zakładce mental ray możesz określić "intensywność" fotonów, ich wygaszanie (exponential), sposób generowania cieni, ilość emitowanych fotonów oraz podpiąc ewentualnie jakieś shadery do światła.

 

Natomiast w render settings określasz "jakość" globalnel iluminacji oraz Final Gatheringu.

Link to comment
Share on other sites

To i ja mam pytanko. Jakie relacje muszą być pomiędzy zwykłym shaderem a shaderem photons? I jakie powinny być ustawienia shader photons aby wyłapywał fotony? Co zrobić aby fotony nie były emitowane w próżnię, zamknąć scenę sferą?

Link to comment
Share on other sites

Dla photonowego shadera dajesz te same ustawienia co dla tego od surface.

Wyłapywał fotony? No np. całkowicie czarny materiał pozabija wszystkie fotony, które w niego trafią.

Sfera załatwi sprawę jeśli chodzi o uciekanie fotonów w nieskończoność.

Dla światła i dla render settings mam zakladkę Mental Ray czy dla GI i FG wpisuję te same wartości? Czym się różnią (ich działanie) te zakładki?
Poczytaj w docach, wszystko tam pisze. Krótko mówiąc - zarówno FG jak i GI są przykładami indirect illumination z tym, że FG opiera się na raytraycingu, a GI na fotonach.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy