BUBI Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Witam. Jakiś czas temu zdecydowałem się wymodelować skierniewicki dworzec kolejowy. Zważywszy na moje dotychczasowe osiągnięcia w maxie, jest to dość ambitne przedsięwzięcie, ale bardzo chciałbym doprowadzić je do końca. Założenia projektu są następujące: - Możliwie najwierniejsze odwzorowanie bryły zewnętrznej budynku (razem z peronami) i jego WNĘTRZA ( sala główna, kasowa i poczekalnia) - Umieszczenie całości w ładnym, jak najbardziej realistycznie wyglądającym otoczeniu - Rezultatem pracy ma być ok. 1-minutowa animacja ( standardowe objazdy kamery, ukazujące detale modelu) Wydaje mi się, że zewnętrzna bryła budynku jest gotowa, ale chyba jednak nie do końca poprawnie wykonana J. Nie bardzo wiedziałem jak zrobić realistycznie wyglądający przy pomocy tekstury, więc postanowiłem go wymodelować, co przy tak dużej powierzchni dachu chyba nie było zbyt trafionym pomysłem. Samo wykonanie również nie było do końca przemyślane, czego efektem jest BARDZO ciężka siatka, która praktycznie uniemożliwia zastosowanie innego cieniowania niż shadow map, nie wspominając już o zaawansowanym oświetleniu (czas renderingu). Mimo wszystko chyba zostawie ten dach jak jest. Teraz przyszedł czas na wykonanie wnętrza, lub otoczenia dworca i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Całość tworzona była (i chyba również będzie dalej) techniką poly-modelingu. Liczę na pomocne wskazówki i ciekawe pomysły. linki do renderów: http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/render.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/calosc1.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/bez%20tekstury.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/calosc%20siatka.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/dach.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/dachowka.gif http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/siatka1.gif Pozdrawiam
chveti Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Witam. Model bardzo ładny , wybrudź tekstury bo za czysto jest. Nie renderuj scanline'em ;) Pozdrawiam.
Leru Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 BUBI -> zapoznaj się z regulaminem http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 i zmień temat wątku
vv3k70r Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 bubi -bravo, jest cacy, dach bedzie wygladal lepiej jesli wierzcholkom dachowek dasz minimalnego fractalnego nosia, beda meic wtedy zaburzenia (niewielkie, takie po pol centymetra w realu) ale oko zlapie to jako bardziej realny, a nie powtarzalny obraz,
7demon Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Fajnie jak na razie. Jak juz robisz 1 stacje to zrob jeszcze klika w strone stolicy. najbardziej chcialbym zobaczyc ta ruine z zyrardowa :D
Liber Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 Witam ziomku(ja też jestem ze Skierniewic), Przy centralnym wejściu do budynku znajdują się schody z rurką, nie zamponij o tym. Chveti budynek w rzeczywistości jest taki czysty;)
BUBI Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 Witam ponownie. Dzięki za wypowiedzi. Poza cennymi poradami, umieszczenie tematu na forum dało mi motywacje do dalszej pracy nad tym projektem, a musze przyznać, że już od dawna nic nie ruszyłem. chveti – tak jak napisał już Leper, budynek jest świeżo po remoncie i rzeczywiście jest taki czysty, jednak chyba trzeba będzie przybrudzić żeby naturalniej wyglądało. vv3k70r – spróbuje jutro, rzeczywiście może dać dobry efekt. Aktualnie noise jest tylko na teksturze. 7demon – Szczerze powiem, że już mam dosyć tego budynku i chyba jednak w najbliższej przyszłości nie będę męczył kolejnego (myślę, że dobrym treningiem w modelowaniu będzie jakiś samochód). A dworzec w Żyrardowie jest remontowany więc jeśli będą się uwijać tak jak w Skierniewicach to będzie odszykowany na 2016 rok :]. Leper – Pamiętam o rurkach i podjazdach dla niepełnosprawnych :] (nacykałem mnóstwo fotek), wszystko po kolei. Chwilowo mam dosyć dłubania przy samym budynku i chyba zacznę męczyć otoczenie. A to efekt mojej dzisiejszej pracy – wiata. Od razu informuję, że nie znajduje się po tej stronie co trzeba, ale nie robi to chyba różnicy (nie ma peronów). Więc Leper i inni znający ten budynek niech nie krzyczą :] No i rendery już nie scanline'em. http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/calosc-GI.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/wiata1.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/srodek-gi.jpg Pozdrawiam P.S. Orietuje się ktoś co może być nie tak z załączaniem zdięć? format się zgadza, max rozmiar też, a ciągle wywala że "Upload of file failed."
ReflectVision Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 jak to dosiekasz do fotoreal to bedzie profi ;) podoba mi sie
Liber Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Więc nie masz zamiaru robić identycznego otoczenia jak w Skierniewicach??
BUBI Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 Otoczenie chcę zrobić zbliżone do oryginału, ale bez przesady. Teraz pracuje nad peronami i chodnikiem dookoła budynku dworca. Z cala ta praca jest jeden poważny problem: Jest to projekt do pracy dyplomowej i zostały mi dwa miesiące na jego wykończenie. Zastanawiam się czy w tej scenie będzie wiadukt. Z jednej strony trochę roboty z nim będzie, a z drugiej sporo zasłoni, i za nim dużo rzeczy będzie można z bitmap walnąć. Jeszcze raz pytam czy orientuje się ktoś, czym może być spowodowany problem ze wstawieniem grafiki na forum ( według tabeli wszystkie parametry zdjęć mieszczą się w marginesie) Pozdrawiam
Czorny Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 niby sie mieszcza ale wiesz lepiej dac na http://www.imageshack.us ;]
Fr3d3k Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 ile Ci zeszszło tych karpiówek na pokrycie dachu? (tak z ciekawosci :D )
BUBI Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 No właśnie ta ilość dachówek to moje największe utrapienie:] scena jak dotąd ma 1,8 miliona poligonów A sam dach waży 1,4 miliona poligonów, czyli 140 tysięcy dachówek :) Jak dobrze pójdzie to dziś wieczorem wrzucę rendery z peronami i chodnikiem.
7demon Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 No sporo tych poligonow na dachowkach, ale czy warto az tyle na nie tracic przeciez i tak z daleka nie bedzie ich widac dokladnie, a zamiast na nie tracic poligony to bys zrobil wiecej otoczenia.
TouchThis Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 OMG podziwiam taką precyzję wykonania pracy ;) Zawsze serce mi staje jak oglądam równe siateczki
BUBI Napisano 20 Maj 2006 Autor Napisano 20 Maj 2006 Witam Po dłuższym okresie przestoju (trochę spraw wyskoczyło), dziś usiadłem znowu do maxa. Zrobiłem ogólny zarys wnętrza, może wieczorem podzielę siatkę pod teksturowanie i połączę z oknami. Na razie jeden render, jak będzie co pokazywać wrzucę dokładniejsze fotki. http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/wnetrze%201.jpg pozdrawiam
7demon Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 uuu masz zamiar zapelnic kazdy pokoj jaki sie tam znajduje?? nastepne pietra tez beda??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się