Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam kilka pytań jeśli chodzi o autka.

Po pierwsze szpary między blachami - robię karoserię, jedną krawędź rozdwajam chamferem, usuwam polygony, a następnie krawędzie powstałej szpary znowu "chamferuje", a potem wyciągam w dół z shiftem. Plus minus spełnia to swoje zadanie, ale często szpary nie są idealnie równe i wygląda to nie tak jak powinno. Oglądając modele Bzyka czy Loozaka to wyglądają wręcz tragicznie. :P

Jak robi się idealne i równe zagięcia blachy, szpary, zakończenia itp?

W ten sam sposób, który opisałem + jakieś ręczne, mozolne dopracowywanie czy jakoś zupełnie inaczej?

Oglądając siatkę np. Bzyka widzę w miejscu szpar jakieś czarne, grube linie i nie wiem co to jest. Wygląda jak jakaś strasznie gęsta siatka.

 

Drugi problem mam gdy robię "detach" jakiegoś elementu. Np. mam karoserię, zaznaczam polygony odpowiedzialne za szybę, robię detach, ale po dodaniu MS ta płaszczyzna traci swój kształt. Chodzi o to, że np. rogi robią się zbyt zaokrąglone. Tutaj nie widzę możliwości, żeby chamfer mógł pomóc, smoothing groups oraz inne techniki z FAQa na tym forum. :) Można oczywiście ręcznie poprzesuwać wierzchołki tak, żeby wszystko pasowało tylko po dodaniu MS, ale efekt jest średni. Na siatkach innych osób widać, że z MS i bez niego wszystko jest jak trzeba.

 

Prosiłbym o pomoc. Przeglądałem tutoriale, ale jakoś te kwestie specjalnie nie są rozwinięte. :P

Pozdr

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam sie na samochodach ale powiem Ci że : Bzyku i Loozack - to miesiące jeśli nie lata ćwiczeń i nie myśl że odrazu uzyskasz takie rezultaty - wogóle na nich nie patrz na poczatku :) po drugie dużo modeli robią w rhino a tak precyzja to jeden z najlepszych elementów zwłaszcza w tym socie - chodz i w poly umieją zamiezac.

Napisano

najlepiej to pokaz zdjecie / efekt twojej pracy wtdey sie zobaczy.

a co do drugiego problemu to przynajmniej ja tak robie. robisz tak samo jak tymi szparami w karoseri dajesz chamfer a potem krawedz w przeciagasz z shiftem. wtedy tam gdzie masz / chcesz ostra krawedz dajesz chamfer i po problemi, mam nadzieje ze rozumiesz. tylko bedzie musial usunac kilka lini ktore tam niepotrzebnie powstana.

Napisano

hmm...ten drugi problem to wydaje mi sie ze mozna rozwiazac zaznaczajac wszystkie poligony szyby i robiac inset przed dodaniem MS....abo poprostu...przychodzi mi na mysl kilka sposobow ale nei wyproobowałem ich i ci nei powiem zeby czegosz nie pokaszanic!!

Napisano

Np. problem mam z tym:

lol2nw.th.jpglolms4cd.th.jpg

Fragment siatki bez MS i z MS. Czemu wychodzi takie porąbane zniekształcenie pojęcia nie mam. Potem powoduje właśnie to, że szpara jest krzywa.

Napisano

hmmm...slabo widac o co biega....ale jescze sproobooj dac do szyby modyfikator shell ....zobaczymy...moze cos pomoze bo wydaje mi sie ze nie ma tam zadnych krawedzi w dół szyby i sie zakrzywia...nie wiem...jak pomoglem to ok!:D

Napisano

jak chcesz nadac grubosc blasze , nadaj tak jak mowi bruneq modyfikator shell , przekonwertuj na editable poly i wywal te polygony ktore sa po 2 stronie blachy, nastepnie nadaj chamfera odpowiednim edgesom i hopa :)

Napisano
hmmm...slabo widac o co biega....ale jescze sproobooj dac do szyby modyfikator shell ....zobaczymy...moze cos pomoze bo wydaje mi sie ze nie ma tam zadnych krawedzi w dół szyby i sie zakrzywia...nie wiem...jak pomoglem to ok!:D

 

Na tym rysunku jeszcze nie ma nic w dół, po prostu szpara na płaszczyźnie.

Co do tego shella to o to mi chodziło. Nie wiedziałem, że w ten sposób się to robi. Myślałem, że po prostu wyciąga krawędzie z shftem ręcznie w dół. Tak wygodniej i efekt chyba lepszy. Tylko trochę błedów się porobiło w niektórych miejscach, będę się z tym jeszcze bawił. Dzięki.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności