piotr.eek Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 Witam, Mam kilka pytań jeśli chodzi o autka. Po pierwsze szpary między blachami - robię karoserię, jedną krawędź rozdwajam chamferem, usuwam polygony, a następnie krawędzie powstałej szpary znowu "chamferuje", a potem wyciągam w dół z shiftem. Plus minus spełnia to swoje zadanie, ale często szpary nie są idealnie równe i wygląda to nie tak jak powinno. Oglądając modele Bzyka czy Loozaka to wyglądają wręcz tragicznie. :P Jak robi się idealne i równe zagięcia blachy, szpary, zakończenia itp? W ten sam sposób, który opisałem + jakieś ręczne, mozolne dopracowywanie czy jakoś zupełnie inaczej? Oglądając siatkę np. Bzyka widzę w miejscu szpar jakieś czarne, grube linie i nie wiem co to jest. Wygląda jak jakaś strasznie gęsta siatka. Drugi problem mam gdy robię "detach" jakiegoś elementu. Np. mam karoserię, zaznaczam polygony odpowiedzialne za szybę, robię detach, ale po dodaniu MS ta płaszczyzna traci swój kształt. Chodzi o to, że np. rogi robią się zbyt zaokrąglone. Tutaj nie widzę możliwości, żeby chamfer mógł pomóc, smoothing groups oraz inne techniki z FAQa na tym forum. :) Można oczywiście ręcznie poprzesuwać wierzchołki tak, żeby wszystko pasowało tylko po dodaniu MS, ale efekt jest średni. Na siatkach innych osób widać, że z MS i bez niego wszystko jest jak trzeba. Prosiłbym o pomoc. Przeglądałem tutoriale, ale jakoś te kwestie specjalnie nie są rozwinięte. :P Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 Nie znam sie na samochodach ale powiem Ci że : Bzyku i Loozack - to miesiące jeśli nie lata ćwiczeń i nie myśl że odrazu uzyskasz takie rezultaty - wogóle na nich nie patrz na poczatku :) po drugie dużo modeli robią w rhino a tak precyzja to jeden z najlepszych elementów zwłaszcza w tym socie - chodz i w poly umieją zamiezac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 muszą byc idealnie rowne krawedzie po robieniu rowkow, poprostu po chamferze unikaj trojkatow po ich zastosowaniu co do drugiej kwestii nie wiem o co chodzi, moze pokaz jakis screen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 najlepiej to pokaz zdjecie / efekt twojej pracy wtdey sie zobaczy. a co do drugiego problemu to przynajmniej ja tak robie. robisz tak samo jak tymi szparami w karoseri dajesz chamfer a potem krawedz w przeciagasz z shiftem. wtedy tam gdzie masz / chcesz ostra krawedz dajesz chamfer i po problemi, mam nadzieje ze rozumiesz. tylko bedzie musial usunac kilka lini ktore tam niepotrzebnie powstana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 hmm...ten drugi problem to wydaje mi sie ze mozna rozwiazac zaznaczajac wszystkie poligony szyby i robiac inset przed dodaniem MS....abo poprostu...przychodzi mi na mysl kilka sposobow ale nei wyproobowałem ich i ci nei powiem zeby czegosz nie pokaszanic!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr.eek Napisano 4 Maj 2006 Autor Share Napisano 4 Maj 2006 Np. problem mam z tym: Fragment siatki bez MS i z MS. Czemu wychodzi takie porąbane zniekształcenie pojęcia nie mam. Potem powoduje właśnie to, że szpara jest krzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawcio_m Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 poczytaj pare tutków pooglądaj videotutoriale to sie dowiesz na czym polega zasada działania MS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr.eek Napisano 5 Maj 2006 Autor Share Napisano 5 Maj 2006 Mam cały videotutek z Audi A3, czytałem trochę... Pytałem raczej o konkretne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7demon Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 a pokaz ta siatke z wiekszej odlglosci, zeby bylo widac jak wyglada wokol tego miejsca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 hmmm...slabo widac o co biega....ale jescze sproobooj dac do szyby modyfikator shell ....zobaczymy...moze cos pomoze bo wydaje mi sie ze nie ma tam zadnych krawedzi w dół szyby i sie zakrzywia...nie wiem...jak pomoglem to ok!:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 jak chcesz nadac grubosc blasze , nadaj tak jak mowi bruneq modyfikator shell , przekonwertuj na editable poly i wywal te polygony ktore sa po 2 stronie blachy, nastepnie nadaj chamfera odpowiednim edgesom i hopa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawcio_m Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 siatka musi być mniejwięcej równo rozłożona poligony muszą być podobnych rozmiarów wtedy będzie równo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr.eek Napisano 5 Maj 2006 Autor Share Napisano 5 Maj 2006 hmmm...slabo widac o co biega....ale jescze sproobooj dac do szyby modyfikator shell ....zobaczymy...moze cos pomoze bo wydaje mi sie ze nie ma tam zadnych krawedzi w dół szyby i sie zakrzywia...nie wiem...jak pomoglem to ok!:D Na tym rysunku jeszcze nie ma nic w dół, po prostu szpara na płaszczyźnie. Co do tego shella to o to mi chodziło. Nie wiedziałem, że w ten sposób się to robi. Myślałem, że po prostu wyciąga krawędzie z shftem ręcznie w dół. Tak wygodniej i efekt chyba lepszy. Tylko trochę błedów się porobiło w niektórych miejscach, będę się z tym jeszcze bawił. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 to poprosze punkcik! ;) Mmilo bylo pomoooc!:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi