rowr Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 no chyba strasznie malo osob tego uzywa...jak wogole ktos ... :]
mathix Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Wątpię żeby przeszło. Lepiej po prostu przykleić temat o Rendermanie tutaj, a jak się rozwnie, to wtedy myśleć od subforum.
piotrek Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Większość pytań w tym subforum miałoby taką treść: A co to?
Maceo Napisano 5 Maj 2006 Autor Napisano 5 Maj 2006 Hmm... no może.. sam właśnei nie wiem za bardzo o nim.. Ale wygląda..hm.. WIELKO.... dlatego chcialem się czegoś dowiedzieć bliżej ;(
mathix Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Hmm... no może.. sam właśnei nie wiem za bardzo o nim.. Ale wygląda..hm.. WIELKO.... dlatego chcialem się czegoś dowiedzieć bliżej ;(No to pytaj, może rozkręcisz wątek. :)
masater Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 ja swego czasu używałem aqsis i pixie (fajne rendermany, ale pixie wg mnie lepsza), osobiście polecam jak ktoś ma zamiar używać naprawdę zaawansowanych shaderów, i nie renderować wizek
MVM Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Dla większości znajomość Hypershaderów jest wystarczająca. Ps:dla mnie nie :)
masater Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 to co zaczynamy masową naukę rendermana? :) http://www.rendermanacademy.com tak na start :)
MVM Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Ja jestem za a nawet przeciw. :))) Przeciw- tak samo morzna uczyć się MR Chociarz linijki kodu są zdecydowanie dłurzsze (czyli jednak za)
masater Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 mmm, właśnie wyjechała z drukarki cieplutka specyfikacja rendermana 3.2.1 :), teraz jeszcze na rynku jakieś książki ew poszukać trzeba :)
piotrek Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 masater - czytasz?:) Ja wolę zając się mentalem, a Rendermana traktować jako ciekawostkę :]
mathix Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 mmm, właśnie wyjechała z drukarki cieplutka specyfikacja rendermana 3.2.1Ojj będziesz miał koszmary po nocach! :) Prawda jest taka, że rm jest fajny, bo jest masa materiałów w RSL-u na temat pisania shaderów. Jak coś jest to zawsze język rendermana. Wobec tego idealnie się nadaje, do nauki, a wiedzę zdobytą na rendermanach można później przenieść na np. mentala. Masater: jak będziesz zaczynał od dokumentacji RSL (z przodu jest bodajże, dokumentacja RIBów) to pokaż wyniki eksperymentów z shaderami. :)
masater Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 jasne, taki mam zamiar - pokazywać wyniki zabawy, może zbierze się jakieś małe społeczeństwo :), a jeden gość znajacy się na rendermanie chyba się przyda na forum :) , btw robię to też ze wzgledu na koszta :), na mentala/pakiet z mentalem mnie nie stać, to używam linuxa/solarisa i darmowych/opensourcowych rendererów rendermana - 3DELight - darmowy do niekomercyjnych zastosowań, i Pixie - open source, może zaczne rozwijać, jak się naumię :)
*NicoN_ Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 wiecie 'masater' tak się rzucił na tego rendermana, bo szykujemy sie do bardziej profesjonalnej animacyjii, chcemy cos bardziej monumentalnego zrobic wiec renderman [+blender] jak najbardziej sie nada :)
masater Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 Heh, szkoła trochę mi bruździ w nauce, ale dziś w końcu przestudiowałem kilka kolejnyhc stron i ręcznie napisałem sobie scenkę testową, jutro znów szkoła, a od czwartku nauka pisania shaderów :) mhm scanka wygląda tak: a źródełko z komentarzami jest tu: learning-01.rib pisane pod Pixie, ale jak ktoś chce używać w czym innym, to należy zwrócić uwagę, na opcje searchpath , która wskazuje mój folder z shaderami oraz na shader światła "shadowpoint", gdyż nie wiem czy występuje on w innych implementacjach domyślnie :) PS: niska jakość spowodowana mocną kompresją jpg, ale to chyba wiadome :)
piotrek Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 Shadery piszesz ręcznie czy używasz jakiegoś shadermana?
masater Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 ręcznie tylko i wyłącznie :), większa kontrola i wygoda jak dla mnie, i wyobraźnię rozwija :)
piotrek Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 heh, rozwinęliście teraz moją ciekawośc, chyba wrócę do zabawy z rendermanem, tylko niech się ta szkoła skończy... :(
Baldack Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 znacie jakies strony z Podstawami programowania shderów rendermana wiem wiem ze beda to angielskie ale moze sa jakies takie "dla totalnego noba"?..
Gordy Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 Na Digital Tutors jest malutki rozdział dotyczący "custom shaders" dla rendermana.
masater Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 a ja proponuję drugą część specyfikacji rendermana traktującą o języku rsl, klarownie i ładnie tłumaczony proces shadingu oraz spis funkcji etc, które kazdy renderman ma mieć :). Po przerobienu referaty z siggraph, naprawdę fajne rzeczy można znaleźć. :) Specyfikacja rendermana 3.2.1 jest do pobrania w pdfie ze strony pixara
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się