Skocz do zawartości

RenderMan


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hmm... no może.. sam właśnei nie wiem za bardzo o nim.. Ale wygląda..hm.. WIELKO.... dlatego chcialem się czegoś dowiedzieć bliżej ;(
No to pytaj, może rozkręcisz wątek. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swego czasu używałem aqsis i pixie (fajne rendermany, ale pixie wg mnie lepsza), osobiście polecam jak ktoś ma zamiar używać naprawdę zaawansowanych shaderów, i nie renderować wizek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmm, właśnie wyjechała z drukarki cieplutka specyfikacja rendermana 3.2.1
Ojj będziesz miał koszmary po nocach! :) Prawda jest taka, że rm jest fajny, bo jest masa materiałów w RSL-u na temat pisania shaderów. Jak coś jest to zawsze język rendermana. Wobec tego idealnie się nadaje, do nauki, a wiedzę zdobytą na rendermanach można później przenieść na np. mentala.

 

Masater: jak będziesz zaczynał od dokumentacji RSL (z przodu jest bodajże, dokumentacja RIBów) to pokaż wyniki eksperymentów z shaderami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, taki mam zamiar - pokazywać wyniki zabawy, może zbierze się jakieś małe społeczeństwo :), a jeden gość znajacy się na rendermanie chyba się przyda na forum :) , btw robię to też ze wzgledu na koszta :), na mentala/pakiet z mentalem mnie nie stać, to używam linuxa/solarisa i darmowych/opensourcowych rendererów rendermana - 3DELight - darmowy do niekomercyjnych zastosowań, i Pixie - open source, może zaczne rozwijać, jak się naumię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie 'masater' tak się rzucił na tego rendermana, bo szykujemy sie do bardziej profesjonalnej animacyjii, chcemy cos bardziej monumentalnego zrobic wiec renderman [+blender] jak najbardziej sie nada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, szkoła trochę mi bruździ w nauce, ale dziś w końcu przestudiowałem kilka kolejnyhc stron i ręcznie napisałem sobie scenkę testową, jutro znów szkoła, a od czwartku nauka pisania shaderów :)

mhm scanka wygląda tak:

renderman1.jpg

a źródełko z komentarzami jest tu: learning-01.rib

pisane pod Pixie, ale jak ktoś chce używać w czym innym, to należy zwrócić uwagę, na opcje searchpath , która wskazuje mój folder z shaderami oraz na shader światła "shadowpoint", gdyż nie wiem czy występuje on w innych implementacjach domyślnie :)

 

PS: niska jakość spowodowana mocną kompresją jpg, ale to chyba wiadome :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuję drugą część specyfikacji rendermana traktującą o języku rsl, klarownie i ładnie tłumaczony proces shadingu oraz spis funkcji etc, które kazdy renderman ma mieć :). Po przerobienu referaty z siggraph, naprawdę fajne rzeczy można znaleźć. :)

Specyfikacja rendermana 3.2.1 jest do pobrania w pdfie ze strony pixara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności