Skocz do zawartości

dwa przecinające się cylindry - wygładzanie krawędzi


Gość ATfan

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ATfan

Witam

Mam problem z modelem dwóch przecinajacych się cylindrów.. Problem nr1 : w jaki sposób po połaczeniu ich ( albo attach albo boolean ) zaokrąglić powstające krawędzie styku?

Problem nr 2 : załóżmy, że chcę zrobić prześwit ( ekstruduję sobie polygona na czole cylindra do wewnątrz ), tak by uzyskać dwie przecinające się rury. Skąd biorą się krawędzie w środku? W jaki sposób mogę zbudować dwie przecinające się rury?

Rysunki : http://andrzej_pf.ovh.org/rury.jpg

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He He. No niestety nie obejdzie się bez zabawy z siatką :-)

 

Obiekt boolowski najpierw przekonwertuj do Mesha i zaraz po tym do Poly. Unikniesz w ten sposób boleanowskich skutków ubocznych.

 

1. No najlepiej nadać modyfikator meshSmooth ale żeby wyszło z tego coś dobrego to musisz poczytać trochę o hi-poly modeling. Siatka musi być odpowiednio zmodyfikowana po operacjach boolowskich.

 

2. No najlepiej przez środek puścić dodatkowy walec i booleanem odjąć ten objekt od walca.

 

 

Jedno jest pewne. nieuniknione są ręczne poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak:

 

1. Ustawiasz widok front albo left i nadajesz pionowemu cylindrowi modyfikator edit poly

2. W propeties tuby zamrażasz ją (freeze) i odznaczasz show frozen in gray

3. Zaznaczasz cylinder i znajdujesz w rolecie edit geometry funkcję cut

4. Klikasz na nią i wycinasz koło w miejscu tuby (z jednej i z drugiej strony)

5. Wybierasz polygony wewnątrz okręgu i naciskasz delete. Robisz to z obu stron

masz już otwór

 

co do zaokrąglenia:

1. Zaznaczasz wszystkie krawędzie u obu podstaw walca.

2. Używasz funkcji chamfer z odpowiednią wartością a potem jeszcze raz tyle że z dużo mniejszą (aby trochę zagęścić i upłynnić siatkę)

3. Zaznacz polygony podstaw razem z zaokrągleniami i nadaj im smoothing groups na np 3

4. Zastosuj modyfikator sommooth i zaznacz grupę 3.

 

 

Nie zapomnij kliknąć ppm w okno widoku i wybrać unfreeze all

 

Powinieneś być zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt boolowski najpierw przekonwertuj do Mesha i zaraz po tym do Poly. Unikniesz w ten sposób boleanowskich skutków ubocznych.

 

czy to faktycznie działa ? Pytam ponieważ nie wiem jaką funkcję spełnia edit mesh- nie włączałem nigdy i jak to miałoby wpłynąć na kolejne edit poly. Ale wiem :) że boool botrafi zadać ból.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jagi

Jeśli chodzi o coś takiego -> http://img233.imageshack.us/my.php?image=70zv1.jpg , to oto mała instrukcja:

 

1. http://img231.imageshack.us/my.php?image=19vy.jpg - przygotowujemy kształt to wycięcia.

2. http://img70.imageshack.us/my.php?image=26rd1.jpg - wycinamy obiekt, polygony, zaznaczone na czerwono kasujemy.

3. http://img80.imageshack.us/my.php?image=31dq.jpg - kopiujemy obiekt, obracamy o 90 stopni, dopasowujemy, wierzchołki styku "weldujemy".

4. http://img135.imageshack.us/my.php?image=44le3.jpg - zaznaczamy krawędzie styku na zewnątrz i wewnątrz -> http://img152.imageshack.us/my.php?image=56yq.jpg

5. http://img224.imageshack.us/my.php?image=68ix1.jpg - dwu krotnie używamy, narzędzia chamfer raz z wartością 5, a drugi raz z wartością 2 (tak było przynajmniej w moim przypadku). I to już koniec ;)

 

Przy większych wartościach Chamfer'a można uzyskać jeszcze płynniejsze kształty (25, 10)

http://img227.imageshack.us/my.php?image=89ju.jpg

 

Pozdrawiam

Jagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ATfan

dziękuję wszystkim za pomoc, zrobiłem tak jak zaproponował Jagi. Wyszło super, dokładnie o to mi chodziło.

 

Thx :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh też se zrobiłem dla testu fajnie wychodzi...

ale sie spytam przy wycinaniu tego bolku z pierwszego cylindra zostały mi takie gupie vertexy w środku krawędzi wokół wyciętej dziury... które potem poprawiałem recznie... czemu coś takiego powstało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jagi

Hmmm no cóż Boolean nie jest idealny. Im bardziej kanciasta rura, tym przy wycinaniu bedzie mniejsze ryzyko zagmatwania siatki. W max'ie 5 miałem takie problemy, ale w max'ie 8 nawet przy Tube'ie o gęstej siatce, nic złego już się nie działo. Oczywiście pojawiają się też dziwne linie na poly'gonach, znaznaczonych na czerwono, na drugim rysunku. Naszczęście one i tak zostają usunięte, więc nie ma problemu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności