xorgie Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 No wiec rozpocząłem swój trzeci projekt w 3dsie, tym razem jest on juz wiekszy i bardziej skomplikowany :] Jest to aparat olympusa c-770 Ultra zoom. Mam go u siebie w domu wiec proporcje beda ok :] Jak widzicie praca nie jest jeszcze w zbyt zaawansowanym stadium rozwoju, ale obiektyw i jego zakrycie z texturkami juz jest. A teraz pytania: 1. Jak wrzucic mape HDRI do projektu w taki sposob, zeby swiecila? 2. W jaki sposob zrobic jakikolwiek cien ?(wiem, śmieszne ... ale na serio nie umiem) 3. Jak zobaczyc ile jest polygonow w projekcie (taki fajny bajer) 4. Potrzebuje jakis naprawde dobry tutek odnosnie robienia tekstury szkła (ta jest z lekka cienka:]) Obrazek:
merv_ Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 na środku soczewki w obiektywie widac bug zwiazany prawdopodobnie z uzyciem mesh smooth :) a jakiego renderera używasz bo moge ci powiedziec jak zrobic szklo do v-raya... a w mental ray w material editorze tuz pod kulkami jest przycisk [ Standard ]... Wybierz jakis wolny material... Kliknij w niego (przycisk) i z listy wybierz glass (physic pen) ... jak cos podrzuc scenke na mail ( [email protected] ) to zobacze co da sie zrobic
xorgie Napisano 23 Maj 2006 Autor Napisano 23 Maj 2006 No wiec tak: dodalem teksturke tak jak mowiles. Korzystam z mental ray. A tak przy okazji z kad wziasc vraya ? Tego buga tak srednio udalo mi sie usunac. A jak co to ta scenke ci po poludniu podesle bo teraz do szko;ly zmykam Znalazlem statystyki scenki: 63648 faceow :]
xorgie Napisano 23 Maj 2006 Autor Napisano 23 Maj 2006 domodelowalem jescze podstawe obiektywu- miejsce gdzie laczy sie on z korpusem. Brakuje mi jeszcze tekstury ktora bedzie lezala na tym pierscieniu po srodku. Czy mapa bump uwypukla ksztalty ?
merv_ Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 co do materialu aparatu (ten jest po prostu fujski) polecam tutorial tweetiego material brushed metal w mental ray http://www.max3d.pl/tut.php?id=293 co do mapy bump to ona nie wypukla kształtów...tym zajmuje się modyfikator displace... tutaj masz przykład http://img390.imageshack.us/my.php?image=bumpadisplace9pg.jpg ale aby displace wygladalo dobrze trzeba użyc plane'a (lub innej figury geometrycznej np: sfery lub piramidy) o dużej gęstości siatki [edit] mimo wszystko prosil bym o wyslanie mi pracy ;)... dzieki za pracke... aha... co do pierwszego postu do jeszcze po szkole wsle ci wersje z oswietleniem i hdri wlaczanym
piksar Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 merv_ mógłbyś edytować posty. A tak cała strona to twoje posty.
hkropinski Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 o lol... merv... ale ześ poprowadzil monolog:D:D czekamy na update'y
blood_brother Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 Sam obiektyw 64k faceow...? Przestan uzywac wszedzie meshsmootha tylko zacznij siatke dobrze prowadzic bo w przeciwnym wypadku zarzniesz kompa zanim zrobisz polowe modelu. Jesli mozesz to pokaz siatke.
wesoledi Napisano 16 Czerwiec 2006 Napisano 16 Czerwiec 2006 No fakt.. troszke duzo tych facow jak na kilka rurek i polkule :) Material wyglada calkiem przyzwoicie, ale zabierz sie juz za reszte... :>
tweety Napisano 16 Czerwiec 2006 Napisano 16 Czerwiec 2006 materiałow nie skomentuję, bo są niepoprawne z pierwowzorem: pierścień powinienbyć bardziej chromowaty zaś sama tuleja obiektywu powinna mieć jakiegoś bumpa (np: speckle). co do soczewki to całkiem miło robi się ja z jednego boxa: po turbosmooth (iter 4): i szybki render z HDRI: soczewka ma wtedy kształ zblizony do rzeczywistego. Pozdrawiam
merv_ Napisano 20 Czerwiec 2006 Napisano 20 Czerwiec 2006 wiem ze sa niepoprawne ale takie mi sie podobały i takie sobie dałem dla jaj
hkropinski Napisano 20 Czerwiec 2006 Napisano 20 Czerwiec 2006 najlepiej zaczkac z materialami i pokazywac szary model narazie, pozdr
merv_ Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 e! ale to nie mój projekt. ja mu tylko pomagam :) a tak pozatym... tweety jak zrobic w v-rayu taki chrom zeby nie odbijal lak lustro tylko zeby to odbicie bylo rozmyte jak na referce ??
tweety Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 merv_: nie wiem. ja tylko w Mentalu takie rzeczy robię :D http://www.max3d.pl/tut.php?id=293 Pozdrawiam
merv_ Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 ale widzisz... to jesz BRUSZ METAl a ja chce smudged chrome!
tweety Napisano 3 Lipiec 2006 Napisano 3 Lipiec 2006 merv: smuged chrome i brushed metal. zaiste czym się różnią? myslimy...myslimy...myslimy... o! bump mapą i diffuse. wow! no to kolejny problem z głowy :] Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się