Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No wiec rozpocząłem swój trzeci projekt w 3dsie, tym razem jest on juz wiekszy i bardziej skomplikowany :] Jest to aparat olympusa c-770 Ultra zoom. Mam go u siebie w domu wiec proporcje beda ok :]

Jak widzicie praca nie jest jeszcze w zbyt zaawansowanym stadium rozwoju, ale obiektyw i jego zakrycie z texturkami juz jest.

 

A teraz pytania:

1. Jak wrzucic mape HDRI do projektu w taki sposob, zeby swiecila?

2. W jaki sposob zrobic jakikolwiek cien ?(wiem, śmieszne ... ale na serio nie umiem)

3. Jak zobaczyc ile jest polygonow w projekcie (taki fajny bajer)

4. Potrzebuje jakis naprawde dobry tutek odnosnie robienia tekstury szkła (ta jest z lekka cienka:])

 

Obrazek: aparat2xt.th.jpg

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

na środku soczewki w obiektywie widac bug zwiazany prawdopodobnie z uzyciem mesh smooth :) a jakiego renderera używasz bo moge ci powiedziec jak zrobic szklo do v-raya... a w mental ray w material editorze tuz pod kulkami jest przycisk [ Standard ]... Wybierz jakis wolny material... Kliknij w niego (przycisk) i z listy wybierz glass (physic pen) ... jak cos podrzuc scenke na mail ( [email protected] ) to zobacze co da sie zrobic

Napisano

No wiec tak: dodalem teksturke tak jak mowiles. Korzystam z mental ray. A tak przy okazji z kad wziasc vraya ?

 

Tego buga tak srednio udalo mi sie usunac. A jak co to ta scenke ci po poludniu podesle bo teraz do szko;ly zmykam

 

Znalazlem statystyki scenki: 63648 faceow :]

 

aparat21cp.th.jpg

Napisano

domodelowalem jescze podstawe obiektywu- miejsce gdzie laczy sie on z korpusem. Brakuje mi jeszcze tekstury ktora bedzie lezala na tym pierscieniu po srodku. Czy mapa bump uwypukla ksztalty ?

 

aparat35wf.th.jpgaparat43bv.th.jpg

Napisano

co do materialu aparatu (ten jest po prostu fujski) polecam tutorial tweetiego material brushed metal w mental ray http://www.max3d.pl/tut.php?id=293 co do mapy bump to ona nie wypukla kształtów...tym zajmuje się modyfikator displace... tutaj masz przykład http://img390.imageshack.us/my.php?image=bumpadisplace9pg.jpg ale aby displace wygladalo dobrze trzeba użyc plane'a (lub innej figury geometrycznej np: sfery lub piramidy) o dużej gęstości siatki

 

[edit]

 

mimo wszystko prosil bym o wyslanie mi pracy ;)...

 

dzieki za pracke...

 

aha... co do pierwszego postu do jeszcze po szkole wsle ci wersje z oswietleniem i hdri wlaczanym

Napisano

Sam obiektyw 64k faceow...? Przestan uzywac wszedzie meshsmootha tylko zacznij siatke dobrze prowadzic bo w przeciwnym wypadku zarzniesz kompa zanim zrobisz polowe modelu.

Jesli mozesz to pokaz siatke.

Napisano

materiałow nie skomentuję, bo są niepoprawne z pierwowzorem:

 

c770-side2.jpg

 

pierścień powinienbyć bardziej chromowaty zaś sama tuleja obiektywu powinna mieć jakiegoś bumpa (np: speckle).

 

co do soczewki to całkiem miło robi się ja z jednego boxa:

 

8bc307e72777c406.jpg

 

po turbosmooth (iter 4):

 

b5fd5f06864def16.jpg

 

i szybki render z HDRI:

 

ce94bfde816a2863.jpg

 

soczewka ma wtedy kształ zblizony do rzeczywistego.

 

Pozdrawiam

Napisano

e!

ale to nie mój projekt. ja mu tylko pomagam :)

a tak pozatym... tweety jak zrobic w v-rayu taki chrom zeby nie odbijal lak lustro tylko zeby to odbicie bylo rozmyte jak na referce ??

Napisano

merv: smuged chrome i brushed metal. zaiste czym się różnią? myslimy...myslimy...myslimy... o! bump mapą i diffuse. wow! no to kolejny problem z głowy :]

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności