Napisano 23 Maj 200618 l No wiec rozpocząłem swój trzeci projekt w 3dsie, tym razem jest on juz wiekszy i bardziej skomplikowany :] Jest to aparat olympusa c-770 Ultra zoom. Mam go u siebie w domu wiec proporcje beda ok :] Jak widzicie praca nie jest jeszcze w zbyt zaawansowanym stadium rozwoju, ale obiektyw i jego zakrycie z texturkami juz jest. A teraz pytania: 1. Jak wrzucic mape HDRI do projektu w taki sposob, zeby swiecila? 2. W jaki sposob zrobic jakikolwiek cien ?(wiem, śmieszne ... ale na serio nie umiem) 3. Jak zobaczyc ile jest polygonow w projekcie (taki fajny bajer) 4. Potrzebuje jakis naprawde dobry tutek odnosnie robienia tekstury szkła (ta jest z lekka cienka:]) Obrazek:
Napisano 23 Maj 200618 l na środku soczewki w obiektywie widac bug zwiazany prawdopodobnie z uzyciem mesh smooth :) a jakiego renderera używasz bo moge ci powiedziec jak zrobic szklo do v-raya... a w mental ray w material editorze tuz pod kulkami jest przycisk [ Standard ]... Wybierz jakis wolny material... Kliknij w niego (przycisk) i z listy wybierz glass (physic pen) ... jak cos podrzuc scenke na mail ( [email protected] ) to zobacze co da sie zrobic
Napisano 23 Maj 200618 l Autor No wiec tak: dodalem teksturke tak jak mowiles. Korzystam z mental ray. A tak przy okazji z kad wziasc vraya ? Tego buga tak srednio udalo mi sie usunac. A jak co to ta scenke ci po poludniu podesle bo teraz do szko;ly zmykam Znalazlem statystyki scenki: 63648 faceow :]
Napisano 23 Maj 200618 l Autor domodelowalem jescze podstawe obiektywu- miejsce gdzie laczy sie on z korpusem. Brakuje mi jeszcze tekstury ktora bedzie lezala na tym pierscieniu po srodku. Czy mapa bump uwypukla ksztalty ?
Napisano 23 Maj 200618 l co do materialu aparatu (ten jest po prostu fujski) polecam tutorial tweetiego material brushed metal w mental ray http://www.max3d.pl/tut.php?id=293 co do mapy bump to ona nie wypukla kształtów...tym zajmuje się modyfikator displace... tutaj masz przykład http://img390.imageshack.us/my.php?image=bumpadisplace9pg.jpg ale aby displace wygladalo dobrze trzeba użyc plane'a (lub innej figury geometrycznej np: sfery lub piramidy) o dużej gęstości siatki [edit] mimo wszystko prosil bym o wyslanie mi pracy ;)... dzieki za pracke... aha... co do pierwszego postu do jeszcze po szkole wsle ci wersje z oswietleniem i hdri wlaczanym
Napisano 5 Czerwiec 200618 l Sam obiektyw 64k faceow...? Przestan uzywac wszedzie meshsmootha tylko zacznij siatke dobrze prowadzic bo w przeciwnym wypadku zarzniesz kompa zanim zrobisz polowe modelu. Jesli mozesz to pokaz siatke.
Napisano 16 Czerwiec 200618 l No fakt.. troszke duzo tych facow jak na kilka rurek i polkule :) Material wyglada calkiem przyzwoicie, ale zabierz sie juz za reszte... :>
Napisano 16 Czerwiec 200618 l materiałow nie skomentuję, bo są niepoprawne z pierwowzorem: pierścień powinienbyć bardziej chromowaty zaś sama tuleja obiektywu powinna mieć jakiegoś bumpa (np: speckle). co do soczewki to całkiem miło robi się ja z jednego boxa: po turbosmooth (iter 4): i szybki render z HDRI: soczewka ma wtedy kształ zblizony do rzeczywistego. Pozdrawiam
Napisano 20 Czerwiec 200618 l wiem ze sa niepoprawne ale takie mi sie podobały i takie sobie dałem dla jaj
Napisano 21 Czerwiec 200618 l e! ale to nie mój projekt. ja mu tylko pomagam :) a tak pozatym... tweety jak zrobic w v-rayu taki chrom zeby nie odbijal lak lustro tylko zeby to odbicie bylo rozmyte jak na referce ??
Napisano 21 Czerwiec 200618 l merv_: nie wiem. ja tylko w Mentalu takie rzeczy robię :D http://www.max3d.pl/tut.php?id=293 Pozdrawiam
Napisano 3 Lipiec 200618 l merv: smuged chrome i brushed metal. zaiste czym się różnią? myslimy...myslimy...myslimy... o! bump mapą i diffuse. wow! no to kolejny problem z głowy :] Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto