Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

No wiec rozpocząłem swój trzeci projekt w 3dsie, tym razem jest on juz wiekszy i bardziej skomplikowany :] Jest to aparat olympusa c-770 Ultra zoom. Mam go u siebie w domu wiec proporcje beda ok :]

Jak widzicie praca nie jest jeszcze w zbyt zaawansowanym stadium rozwoju, ale obiektyw i jego zakrycie z texturkami juz jest.

 

A teraz pytania:

1. Jak wrzucic mape HDRI do projektu w taki sposob, zeby swiecila?

2. W jaki sposob zrobic jakikolwiek cien ?(wiem, śmieszne ... ale na serio nie umiem)

3. Jak zobaczyc ile jest polygonow w projekcie (taki fajny bajer)

4. Potrzebuje jakis naprawde dobry tutek odnosnie robienia tekstury szkła (ta jest z lekka cienka:])

 

Obrazek: aparat2xt.th.jpg

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

na środku soczewki w obiektywie widac bug zwiazany prawdopodobnie z uzyciem mesh smooth :) a jakiego renderera używasz bo moge ci powiedziec jak zrobic szklo do v-raya... a w mental ray w material editorze tuz pod kulkami jest przycisk [ Standard ]... Wybierz jakis wolny material... Kliknij w niego (przycisk) i z listy wybierz glass (physic pen) ... jak cos podrzuc scenke na mail ( [email protected] ) to zobacze co da sie zrobic

Napisano
  • Autor

No wiec tak: dodalem teksturke tak jak mowiles. Korzystam z mental ray. A tak przy okazji z kad wziasc vraya ?

 

Tego buga tak srednio udalo mi sie usunac. A jak co to ta scenke ci po poludniu podesle bo teraz do szko;ly zmykam

 

Znalazlem statystyki scenki: 63648 faceow :]

 

aparat21cp.th.jpg

Napisano
  • Autor

domodelowalem jescze podstawe obiektywu- miejsce gdzie laczy sie on z korpusem. Brakuje mi jeszcze tekstury ktora bedzie lezala na tym pierscieniu po srodku. Czy mapa bump uwypukla ksztalty ?

 

aparat35wf.th.jpgaparat43bv.th.jpg

Napisano

co do materialu aparatu (ten jest po prostu fujski) polecam tutorial tweetiego material brushed metal w mental ray http://www.max3d.pl/tut.php?id=293 co do mapy bump to ona nie wypukla kształtów...tym zajmuje się modyfikator displace... tutaj masz przykład http://img390.imageshack.us/my.php?image=bumpadisplace9pg.jpg ale aby displace wygladalo dobrze trzeba użyc plane'a (lub innej figury geometrycznej np: sfery lub piramidy) o dużej gęstości siatki

 

[edit]

 

mimo wszystko prosil bym o wyslanie mi pracy ;)...

 

dzieki za pracke...

 

aha... co do pierwszego postu do jeszcze po szkole wsle ci wersje z oswietleniem i hdri wlaczanym

Napisano

Sam obiektyw 64k faceow...? Przestan uzywac wszedzie meshsmootha tylko zacznij siatke dobrze prowadzic bo w przeciwnym wypadku zarzniesz kompa zanim zrobisz polowe modelu.

Jesli mozesz to pokaz siatke.

Napisano

No fakt.. troszke duzo tych facow jak na kilka rurek i polkule :)

Material wyglada calkiem przyzwoicie, ale zabierz sie juz za reszte... :>

Napisano

materiałow nie skomentuję, bo są niepoprawne z pierwowzorem:

 

c770-side2.jpg

 

pierścień powinienbyć bardziej chromowaty zaś sama tuleja obiektywu powinna mieć jakiegoś bumpa (np: speckle).

 

co do soczewki to całkiem miło robi się ja z jednego boxa:

 

8bc307e72777c406.jpg

 

po turbosmooth (iter 4):

 

b5fd5f06864def16.jpg

 

i szybki render z HDRI:

 

ce94bfde816a2863.jpg

 

soczewka ma wtedy kształ zblizony do rzeczywistego.

 

Pozdrawiam

Napisano

wiem ze sa niepoprawne ale takie mi sie podobały

i takie sobie dałem dla jaj

Napisano

e!

ale to nie mój projekt. ja mu tylko pomagam :)

a tak pozatym... tweety jak zrobic w v-rayu taki chrom zeby nie odbijal lak lustro tylko zeby to odbicie bylo rozmyte jak na referce ??

Napisano

merv: smuged chrome i brushed metal. zaiste czym się różnią? myslimy...myslimy...myslimy... o! bump mapą i diffuse. wow! no to kolejny problem z głowy :]

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności