Gość webface Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Witam, Mam wielka ochotę nauczyć się obsługiwania programu 3dsm7 w celi tworzenia różnego rodzaju efektów. Chce Was zapytać od czego zacząć? Czy warto się uczyć tego wiedząc, iż nie mam żadnych talentów artystycznych – typu nie maluje, szkicuje itp. czynności. Jestem z zawodu informatykiem, umie posługiwać się flashem, photoshopem itp. programami jednak kusi minie ciągle 3d. Mam szanse bez zdolności plastycznych nauczyć się tworzenia rzeczy typu wizualizacje, różnego rodzaju modeli? No i od czego zacząć naukę. Czytając tutki na stronie zauważyłem iż wszystkie pisane są same dla siebie. Ktoś kto nie zna samego programu lub nie ma ksiązki z opisem all funkcji nie ma szans na powtórzenie tego co zrobił autor przykładu. Wszystko przez brak podawania dokładnych opisów następujących kroków. Kompletnie nie rozumiem braku opisów poszczególnych funkcji – chodzi mi np. o to gdzie mogę je znaleźć J. Jeśli ktoś ma jakieś rady co do nauki tej techniki przelewania obrazu z głowy na monitor zapraszam do napisani od czego powinienem zacząć i gdzie mogę znaleźć potrzebne mi materiały….
maverick sheep Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 zacznij od przeszukania tego forum ze 100 razy zadawane bylo takie pytanie... co do tutkow zalezy ktore niektore pisane sa dla poczatkujacych niektore dla udoskonalenia warsztatu...np. na glownej stronie w newsach masz jak zrobic flakonik krok po kroku...co do talentu to jest on wazny ale nie najwazniejszy..pozatym skad wiesz ze nie masz talentu?chyba nie masz tego w dowodzie wpisanego :) to ze nie umiesz rysowac nie oznacza ze nie bedziesz w stanie robic fajnych modeli 3D.. w 3D najbardziej liczy sie obserwacja..sposob pacenia na rzeczy jak co przeniesc jak sie z czym zmierzyc czym cos ugryzc no i google ;) praca praca praca tyle ode mnie :) nio i powodzenie w przygodzie jaka jest 3D:) pozdrawiam
NV Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Ja też jestem początkujący ...... prace z 3d maxem (ja akurat 6 ty 7) zacząłem jakieś 3tyg. temu. Oczywiście nie siedze przy nim ten cały czas wiadomo szkoła i inne sprawy. Jeżeli zaczynasz od podstaw tak ja radzę ci żebyś przerobił jak najwięcej tutków nie ważne , że niektóre są za trudne lub niedokładnie opisane >>> morzesz mi wierzyć że zawsze nauczysz się czegoś nowego. Najlepiej ucz się pokolei,- czyli najpierw modelowanie tak abyś robił sensowne modele później jakieś efekty oświetlenie , render , i inne...... a na koniec np. animacje. Oprucz tego nieograniczaj się tylko do czytania tutków i zadawania pytań na forum. Wybrubuj niektóre opcje sam, się pobaw modifikatorami...... to też elemen nauki a ,co do talentu / ja też go nie posiadam owszem jest on przydatny ale jest wielu świetnych polskich grafików bez talentu (mam na myśli plastycznego) bo talent mają ale do modelowania 3d ;) co nie znaczy że ty go nie masz:) Zycze powodzenia w świecie 3D.
Tullaris Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 nie zgadzam się... lepsze efekty się osiągnie pracą nie na chybił trafił ale jakąs uporzadkowaną czyli zacząc od pierdół "ta a taka opcja w tym panelu tym rolloucie i takiej grupi", myślenie i plan nie zaszkodzii nie boli :P... a łatwiej zodbywać wiedze w uporządkowany sposób.. troche linków do tutków dla noobów :) heh sam coś takiego potrzebuje więc mam : http://studianet.pl/3dmax/ http://www.warp.pl/download.html ściągnij se pierwsze numery, całkiem przystępne to to.... noi króluje F1, ja robie głównie tutki dołączone do maxa... i pozdrawiam wsyztskie beztalencia :)... heh jaki cięzki jest nasz żywot ;(;(
owca Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 3ds max 5 projekty i rozwiązania. dowiesz się wszystkiego co cię może zainteresować. po tej lekturze wykonasz każdego tutka i wszystko pójdzie gładko. Nie ma sensu kupować żadnej innej książki bo są mało wartościowe. Cekawa może była jeszcze biblia do 3ds maxa 4 ale mało rzeczy. Na temat potrzeby talentu bie będę się wypowiadał bo nie mam nic wartościowego na koncie ale moim zdaniem talentu raczej nie potrzebujesz (może trochę). Wystarczy pomysłowość i wyobraźnia przestrzenna. 3d ma tą zaletę że wszystko możesz poprawić. W grafice 2d kreska nie zawsze wyjdzie ci tak jak sobie tego życzysz. Zawsze będzie trochę za gruba, trochę za cienka, w niektórych miejscach pędzel położy za jasno itp. Wszystko to raczej kwestia wprawy. Z doświadczenia wiem że tworząc pierwsze modele zawsze wychodziły do d**y. Teraz widzę dużą różnicę (może stało się to za sprawą poznania nowszych technik i narzędzi).
Tullaris Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 tak nie będzie błogosławione "ctr+z" :) bóg wszystkich partaczy... i.. i... "save" heh szkoda, ze w zyciu nie mam tych opcji... pytanko z gegry... "jaka jest stolica Gabonu i Ganny?" ==> load last :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się