Napisano 27 Maj 200618 l Witam, Mam wielka ochotę nauczyć się obsługiwania programu 3dsm7 w celi tworzenia różnego rodzaju efektów. Chce Was zapytać od czego zacząć? Czy warto się uczyć tego wiedząc, iż nie mam żadnych talentów artystycznych – typu nie maluje, szkicuje itp. czynności. Jestem z zawodu informatykiem, umie posługiwać się flashem, photoshopem itp. programami jednak kusi minie ciągle 3d. Mam szanse bez zdolności plastycznych nauczyć się tworzenia rzeczy typu wizualizacje, różnego rodzaju modeli? No i od czego zacząć naukę. Czytając tutki na stronie zauważyłem iż wszystkie pisane są same dla siebie. Ktoś kto nie zna samego programu lub nie ma ksiązki z opisem all funkcji nie ma szans na powtórzenie tego co zrobił autor przykładu. Wszystko przez brak podawania dokładnych opisów następujących kroków. Kompletnie nie rozumiem braku opisów poszczególnych funkcji – chodzi mi np. o to gdzie mogę je znaleźć J. Jeśli ktoś ma jakieś rady co do nauki tej techniki przelewania obrazu z głowy na monitor zapraszam do napisani od czego powinienem zacząć i gdzie mogę znaleźć potrzebne mi materiały….
Napisano 27 Maj 200618 l zacznij od przeszukania tego forum ze 100 razy zadawane bylo takie pytanie... co do tutkow zalezy ktore niektore pisane sa dla poczatkujacych niektore dla udoskonalenia warsztatu...np. na glownej stronie w newsach masz jak zrobic flakonik krok po kroku...co do talentu to jest on wazny ale nie najwazniejszy..pozatym skad wiesz ze nie masz talentu?chyba nie masz tego w dowodzie wpisanego :) to ze nie umiesz rysowac nie oznacza ze nie bedziesz w stanie robic fajnych modeli 3D.. w 3D najbardziej liczy sie obserwacja..sposob pacenia na rzeczy jak co przeniesc jak sie z czym zmierzyc czym cos ugryzc no i google ;) praca praca praca tyle ode mnie :) nio i powodzenie w przygodzie jaka jest 3D:) pozdrawiam
Napisano 27 Maj 200618 l Ja też jestem początkujący ...... prace z 3d maxem (ja akurat 6 ty 7) zacząłem jakieś 3tyg. temu. Oczywiście nie siedze przy nim ten cały czas wiadomo szkoła i inne sprawy. Jeżeli zaczynasz od podstaw tak ja radzę ci żebyś przerobił jak najwięcej tutków nie ważne , że niektóre są za trudne lub niedokładnie opisane >>> morzesz mi wierzyć że zawsze nauczysz się czegoś nowego. Najlepiej ucz się pokolei,- czyli najpierw modelowanie tak abyś robił sensowne modele później jakieś efekty oświetlenie , render , i inne...... a na koniec np. animacje. Oprucz tego nieograniczaj się tylko do czytania tutków i zadawania pytań na forum. Wybrubuj niektóre opcje sam, się pobaw modifikatorami...... to też elemen nauki a ,co do talentu / ja też go nie posiadam owszem jest on przydatny ale jest wielu świetnych polskich grafików bez talentu (mam na myśli plastycznego) bo talent mają ale do modelowania 3d ;) co nie znaczy że ty go nie masz:) Zycze powodzenia w świecie 3D.
Napisano 27 Maj 200618 l nie zgadzam się... lepsze efekty się osiągnie pracą nie na chybił trafił ale jakąs uporzadkowaną czyli zacząc od pierdół "ta a taka opcja w tym panelu tym rolloucie i takiej grupi", myślenie i plan nie zaszkodzii nie boli :P... a łatwiej zodbywać wiedze w uporządkowany sposób.. troche linków do tutków dla noobów :) heh sam coś takiego potrzebuje więc mam : http://studianet.pl/3dmax/ http://www.warp.pl/download.html ściągnij se pierwsze numery, całkiem przystępne to to.... noi króluje F1, ja robie głównie tutki dołączone do maxa... i pozdrawiam wsyztskie beztalencia :)... heh jaki cięzki jest nasz żywot ;(;(
Napisano 27 Maj 200618 l 3ds max 5 projekty i rozwiązania. dowiesz się wszystkiego co cię może zainteresować. po tej lekturze wykonasz każdego tutka i wszystko pójdzie gładko. Nie ma sensu kupować żadnej innej książki bo są mało wartościowe. Cekawa może była jeszcze biblia do 3ds maxa 4 ale mało rzeczy. Na temat potrzeby talentu bie będę się wypowiadał bo nie mam nic wartościowego na koncie ale moim zdaniem talentu raczej nie potrzebujesz (może trochę). Wystarczy pomysłowość i wyobraźnia przestrzenna. 3d ma tą zaletę że wszystko możesz poprawić. W grafice 2d kreska nie zawsze wyjdzie ci tak jak sobie tego życzysz. Zawsze będzie trochę za gruba, trochę za cienka, w niektórych miejscach pędzel położy za jasno itp. Wszystko to raczej kwestia wprawy. Z doświadczenia wiem że tworząc pierwsze modele zawsze wychodziły do d**y. Teraz widzę dużą różnicę (może stało się to za sprawą poznania nowszych technik i narzędzi).
Napisano 27 Maj 200618 l tak nie będzie błogosławione "ctr+z" :) bóg wszystkich partaczy... i.. i... "save" heh szkoda, ze w zyciu nie mam tych opcji... pytanko z gegry... "jaka jest stolica Gabonu i Ganny?" ==> load last :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto