Napisano 28 Maj 200618 l Witam! Mam problem z modem vray displacement w maxie. Wyexportowałem model z zbrusha, wyexportowałem też mapę displace (2048x2048) z najwyższego poziomu modelowania. Chciałbym to teraz uskutecznić w maxie na vrayu ale bezustannie wychodzą mi jakieś cuda. Próbowałem już różne ustawienia modyfikatora vray displacement i nie wygląda jak należy. Siatka całego modelu w maxie (tu na obrazku tylko głowa) ma lekko ponad 20k polys. Ze smoothem też jakieś bzdury mi renderuje.. Potrzebuje porady, jak użyć we właściwy sposób mapy displacement na modelu low-poly w maxie. Czytałem już tutoriale na ten temat, ale tam nic nie ma na temat takich nieprzyjemnych fenomenów. Wszystko im tak ślicznie wychodzi:)
Napisano 28 Maj 200618 l Autor I sam znalazłem odpowiedź. Wstyd mi. Ale jakby co to może jeszcze się komuś przyda: http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=20310&page=1&pp=15&highlight=displace Export mapy displace najlepiej zrobić w 16-bitowym TIFF-ie. Wyklucza to pojawienie się nieprzyjemnych i nieporządanych kanciastych nierówności na modelu! pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto