Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

no to źle używasz, najlepsze są taki w potęgach dwójki o bokach. 2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024,2048. Kompy tak mają że takie wielkości optymalnie wykorzystują pamięć.

W stillkach nie ma to takiego wielkiego znaczenia, ale jak masz bibliotekę takich textur to możesz łatwo je wykorzystać np. do gierki gdzie rozmiar textur to tzw. wąskie gardło.

Napisano

Edytuj swoje posty zapiast pisać jeden pod drugim.

 

Jeśli chcesz dobre detale, to i tekstura musi duża. A jak duża? Tak, aby były dobre detale.

 

Jeśli masz zbyt duże zdjęcie z niepotrzebnym fragmentem, to można przyciąć.

Napisano

nie muszą być kwadraty. może być 256X1024 czy też 64X512.

TAk jak pisałem ma to głównie znaczenie w realtimie, bo renderowanie stillek to komp może korzystać nawet z HDD jako podręcznej pamięci, ale jak już jesteś na początku drogi to możesz swój zbiór textur tworzyć wg. tych zasad.

Poczytaj regulamin, edytuj posty tak jak namawiał mój Przedmówca.

Kolejne pytania najpierw przemyśl i poszperaj w sieci lub pod F1 (help w prawie każdym programie).

Walcz jak lew.

Napisano

ktos kiedys powiedzial ze tekstura powinna byc co najmniej dwa razy wieksza od gotowego objektu na obrazku (jesli to stil lub animka), czyli jesli renderujesz, dajmy na to, chomika ktory na renderze ma 500x500 piksli (czli chomik wepchniety do kwadratowego pudelka), to tekstura chomika powinna miec co najmniej 1024x1024.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności