Napisano 31 Maj 200618 l Witam i od razu przepraszam za tak "bzdurny" temat, ale nie mogłem znaleść nic na ten temat na forum, ani wygooglować. Spytałem wczoraj na shoucie co zrobić żeby przy tworzeniu linii vertexy były widoczne jako krzyżyki. Jak czytam jakieś tutoriale itd to zawsze pokazują się one jako krzyżyki, a u mnie są to po prostu ... pojedyncze, niewyróżniające się pixele. Uzyskałem odpowiedź, żebym zmienił ustawiania w customize/preferences/viewports, ale kombinuję i kombinuję, ale niestety i tak nie mogę nic na to poradzić. Stawiam dopiero pierwsze kroki w grafice i trochę się gubię, a brak zaznaczenia w wyraźny sposób "kluczowych punktów" jeszcze bardziej wszystko utrudnia. Mógłby mi ktoś opisać co dokładnie mam zrobić ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Napisano 31 Maj 200618 l owe krzyżyki pojawiają sie przy edycji poly (edit poly) albo mesh (edit mesh)
Napisano 29 Lipiec 200618 l czesc ! Przy spline vertexy to wlasnie krzyzyki , ktore pojawiaja sie po ich zaznaczeniu w sub-object menu . Jesli chcialbys aby byly widoczne caly czas to mozna w bocznym menu display zaznaczyc opcje "vertex ticks" czesto sie przydaje. a w preferences>customize>viewports zmienia sie chyba tylko rozmiar vertexow bryl . a nie splinow. Tak mi sie wydaje . pozdrawiam
Napisano 29 Lipiec 200618 l sorry .. sprostowanie : nie tylko bryl , ale obiektow z menu geometry . pozdrawiam :)
Napisano 29 Lipiec 200618 l Witam, jestem początkujący, nie chciałem pisać nowego tematu, bo mój problem jest trochę podobny. Chodzi jednak o to że chciałbym przesunąć kilka zaznaczonych werteksów naraz tak aby leżały na dokładnie jednej płaszczyźnie prostopadłej do osi wzdłuż której je przesuwam. Próbowałem za pomocą okienka Move Transform Type-In, ale wtedy przesuwają się wszystkie werteksy o ustaloną wartość, a ja chcę aby ich położenie względem wybranej osi było takie same... Nie wiem jak to się robi proszę o pomoc...
Napisano 29 Lipiec 200618 l Witam, jestem początkujący, nie chciałem pisać nowego tematu, bo mój problem jest trochę podobny. Chodzi jednak o to że chciałbym przesunąć kilka zaznaczonych werteksów naraz tak aby leżały na dokładnie jednej płaszczyźnie prostopadłej do osi wzdłuż której je przesuwam. Próbowałem za pomocą okienka Move Transform Type-In, ale wtedy przesuwają się wszystkie werteksy o ustaloną wartość, a ja chcę aby ich położenie względem wybranej osi było takie same... Nie wiem jak to się robi proszę o pomoc... prawy myszki na obiekcie > convert to editable poly > zaznacz vertexy, znajdź na liście po prawej przycisk 'make planar' i kliknij na odpowiednią oś.
Napisano 29 Lipiec 200618 l Pomogło. Nareszcie wszystkie zaznaczone verteksy znajdują się na lini prostej. Dzięki wielkie. Zapomniałem zapytać, według jakich kryteriów ta funkcja wyrównuje położenie? Czy oblicza wartość średnią położenia każdego elementu, na podstawie różnic ich położenia czy też robi to jakoś inaczej? Proszę o odpowiedź, bo może mi się ona przydać. Z góry dziękuję.
Napisano 29 Lipiec 200618 l JKHg4378HFd2736, może to głupia uwaga i OT, ale... rejestrując się na forum nie musiałeś używać keygena... :D